Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af lille butik med fødevarer - varme/el/forsikringer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! Hvis der sidder nogle derude om har lidt forstand på at drive en mindre butik med madvarer og har lyst til at hjælpe en amatør igang med planlægningen af opstart at sådanne et sted. Jeg vil garanteret løbende komme med opfølgende spørgsmål :), men indtil videre har jeg følgende spørgsmål:

Jeg ønsker at starte en smoothiebar, hvor størrelsen på stedet ikke behøver at være så stor, et skud måske 40m2. I min beregning af faste udgifter såsom el, vand og varme har jeg overhoved ingen anelse om hvor meget sådanne et sted forbruger. Jeg skal bruge strøm til salatbar, kølemontre, elektriske apparater og lys selvfølgelig og hvad der eller kunne forefindes sådanne et sted. Der vil gå vand til rengørring og ikke ret meget andet. Jeg håbede derfor på at der måske sad en derud som vidste (tilnærmelsesvis selvfølgelig) hvad der vil være faste udgifter for så jeg kan skrive noget realistisk ind i planlægningsregnskabet.

Er der nogle som ved hvad man skal regne med i startkapital til inventar i sådanne en biks? Pengene skal gå til inventar såsom salatbar, kølemontre, blendere, disk, kasseapparat, et par barborde og stole, marketing, bannere, plakater menukort osv!

Er der nogle som ved noget om forsikringer til sådanne en butik? 

Tror jeg vil stoppe her og inden det bliver et alt for langt indlæg :)

På forhånd tak!

Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

UH et lille opfølgende spørgsmål: Jeg har allerede tænkt på et navn (Ja jeg ved godt det er det mindste ved start at virksomhed, men man kan jo alligevel ikke lade være! :) ) 

Men så tænkte jeg på hvor jeg undersøger om navnet er ledigt. Og er der gebyr på at få sit eget navn? Kan man reservere det evt.? Jeg mener at man ikke må blive cvr-registreret på dagpenge, men må min kæreste evt reservere det i hans navn og så overdrage det til mig senere?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)