Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spore en IP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en person der syntes det er sjovt at spamme på undertegnets blog, men kan jo se manden IP adresse på min PC, nogen der ved hvordan jeg kan spore denne frem til en email eller adresse... ?

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 14:55

Man kan se om ip tilhører en dansk udbyder og så klage til denne over det, det er lidt sværer med udenlandske, de er ikke så samarbejdsvillige altid især ikke hvis de kommer fra afrika, østlandene eller asien

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:57

Koludabyg:
nogen der ved hvordan jeg kan spore denne frem til en email eller adresse... ?

Det kan du temmelig sikkert ikke, du kan indtaste ip-adressen i whois-lookup her på denne side http://www.dnsstuff.com/

Men den opgiver kun "ejeren" af ip-adressen og det er sandsynligvis udbyderen, f.eks. TDC eller lign.

Kan du ikke bare blokere ham på din blog, eller få din hoster til at blokere ham i firewallen?

Stor hilsen
/Brian 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:58

Hej Rene,

Det er i praksis umuligt at hæfte en email-adresse eller postadresse på en IP.

Men hvis vedkommende spammer din blog fra samme IP, hvorfor så ikke bare blokere vedkommendes IP, eller sende vedkommende til en "404 siden kan ikke vises". Så kan fjolses sidde og godte sig over, at din blog tilsyneladende er nede. Skype-Wink

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter:

Man kan se om ip tilhører en dansk udbyder og så klage til denne over det, det er lidt sværer med udenlandske, de er ikke så samarbejdsvillige altid især ikke hvis de kommer fra afrika, østlandene eller asien

De mange mobile internetbrugere, som får ny dynamisk IP ved hvert login, er det umuligt at blokere.
Som jeg forstår trådstarter, er det dog en fast IP. Og her har du ret i, at mulighederne er en smule større.

Men som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så bør han da gribe det an på en anden måde. Lad spammer-fjolset tro, at bloggen er ude af drift.

Det er normalt ret lige til at sætte op, så besøgende fra en bestemt IP sendes et andet sted hen.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:07

Brian Reinhold Jensen:
Men den opgiver kun "ejeren" af ip-adressen og det er sandsynligvis udbyderen, f.eks. TDC eller lign.

Jep, det er præcis det han gør, en TDC bredbånd forbindelse.

Brian Reinhold Jensen:
Kan du ikke bare blokere ham på din blog

Jo, det er nok det nemmeste.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 16:06

Peter:

Hvad skal udbyderen kunne gøre ved det? De leverer jo bare en internetforbindelse til brugeren, men skal ikke til at blande sig i, hvad vedkommende bruger den til.

Til trådstarter: det bedste våben mod disse spammere er et IP block... Hvis det er en person som fornøjer sig med at skifte IP, så find ud af at hvilket range IP adresserne bliver tildelt i... Som regel bliver de tildelt i ranges der ligger tæt op ad hinanden, så man kan bande hele det range, som vedkommende sidder bagved.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:16

Ja, nu må se om han bliver ved, eller han hurtigt finder andet mere fornuftigt at foretage sig, ligesom vi andre gør...;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)