Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge sko på nettet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Hvordan sælger man klatresko på nettet? Min butik sælger klatre- og bjergbestigningsudstyr, så vidt jeg kan se har jeg den eneste "rene" online shop i dk.

Jeg synes ellers min butik er en god historie.
Efter at jeg åbnede kom besøgne og ordrene helt af sig selv, flere og flere, hver gang google har været forbi. Og den næst mest læste produkt kategori, er mine klatresko.
Jeg ved at det er godt produkt jeg har. Jeg sælger skoene når jeg lejlighedsvis er ude hos klatreklubber, jeg ved at prisen er god og givetvis kunne være højere, jeg kan se at folk er helt inde og nærlæse om de enkelte sko og kigge på billederne på min hjemmeside...og jeg har ikke solgt et eneste par via min webshop!

En del af forklaringen er naturligvis at folk ikke kan føle og prøve skoene, før de køber. Men hvordan laver man en viruel fodmåler?
Er der ikke een af jer der har en ide?
Mvh
Steen

Peak Sport - Online Climbing Equipment

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:13
Overvej følgende service:

Hvis skoene ikke passer, sender du dem en forudbetalt og forudfyldt pakkelabel, som de blot skal klistre på pakken og sende den retur. Reklamer nu så tydeligt med at det ikke er til at overse. Suppler dette med en nem måde at regne sit skonummer ud (med målebånd eller tommestok). Hæv evt. priserne hvis dine portoudgifter løber op.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:12
Hej Steen

Jeg tror at du med fordel kan kigge lidt på hvordan man gør med børnesko på nettet (og i virkeligheden). Du måler simpelthen længden på foden og bredden (ved "knoerne" / det bredeste sted). Disse mål sammenlignes så med sålen i skoen, som du kunne starte med at måle og lægge på din side. Så fik folk et bedre indblik i størrelserne og om skoen er bred eller smal. Og så ellers gøre, som Jesper siger mht. at gøre det nemt for kunden at bytte skoen.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 08:06
Tak for jeres input. Jeg fandt en fodmåler her til morgen! At betale returportoen...jeg frygter at komme til at bløde på den konto, men det er stadig den bedste ide - jeg prøver.

mvh

Steen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:12
Hej Steen.

Jeg har lige svaret på din mail

Jeg er helt på linie med Jesper og Majbrit.

Det, som det drejer sig om er at fjerne en hvilken som helst usikkerhed hos den besøgende.

Og i dit tilfælde må een af de største være, om skoen passer.

Jo mere tid du bruger på at overbevise dine besøgende om, at du har den helt rigtige klatresko til dem, jo flere kunder får du.

Jeg ville anbefale, at du (måske som den første skobutik i verdenen, har i hvert tilfælde ikke hørt om det før) får fremstillet "fodaftryk" af dine sko. Fodaftrykket skal folk så kunne downloade og printe ud i forbindelse med den enskelte skostørrelse. Så kan de se om skoen passer

Jeg forestiller mig, at aftrykkets omrids skal repræsentere skoen hvor den er bredest. (Målt 2-3 cm oppe).
Hertil kunne du evt. have 2 skabeloner, som repræsentere højden af skoen 2 steder i forhold til spidsen.

Hårdt arbejde? Ja.

Om det kan betale sig? Ja, det tror jeg, men det vil tiden vise.

Og det er så også det, som gør din Internetbutik unik og som du kan få masser af omtale på

Mvh, Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)