Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil??

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad har man af udgifter, hvis man fx. vælger en sportsvan???? Hvad er leasingprisen? Hvad er udbetalingen? Hvor meget bliver man beskattet, hvis man også vil køre i den privat?
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 15:11

Dato: 12/11/2005 3:07:22 PM Forfatter: Kim W Hvad har man af udgifter, hvis man fx. vælger en sportsvan???? Hvad er leasingprisen? Hvad er udbetalingen? Hvor meget bliver man beskattet, hvis man også vil køre i den privat?

Ved ikke noget om beskatningen. Jeg bruger kun min sportsvan til erhverv. Men jeg betaler 3600 + moms pr. måned inkl. service, vægtafgift, forsikring, vinter/sommerdæk udskiftning/opbevaring... Det eneste jeg skal er at fylde diesel på, og køre i den :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor har du leaset den og vil du anbefale det??
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 15:21

Jeg har leaset den hos Dahl Biler A/S - Struer. De er Toyota forhandlere, og jeg vil til enhver tid anbefale dem.... www.toyota-struer.dk

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ellers kan du prøve hos en toyota forhandler i dit område... Det er en Corolla SportsVan - den er en smule mindre (ikke meget) og lidt billigere end en alm. sportsvan... Udbetaling var 40.000 inkl. moms...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:51
Min Toyota går til service hos Dahl i Struer - Jeg kan kun bakke op om de positive oplevelser. Alt er i orden. Aftaler overholdes. Bilen er færdig til tiden.

Når jeg har købt min seneste Toyota hos en anden forhandler, skyldes et udelukkende, at Dahl ikke ramte det rigtige beløb, da de skulle byde på den gamle.

mvh Hans
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 21:14
Dato: 12/11/2005 4:51:06 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Min Toyota går til service hos Dahl i Struer - Jeg kan kun bakke op om de positive oplevelser. Alt er i orden. Aftaler overholdes. Bilen er færdig til tiden.

Jeg havde bestilt min til 1/9-2005. Omkring 15/8 tog jeg kontakt til dem, og spurgte om der var mulighed for at få den lidt før.... 19/8 kunne jeg hente den - det var virkelig i orden. Så hurtigt, og med så kort varsel, det er kanon godt...

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:53

Hej Kim W, jeg har selv opgivet tanken om at lade mit firma finansiere min bil....jeg udbetaler istedet kilometer godtgørelse., hvilket ikke giver problemer med skattevæsnet.

Skattevæsnet kunne finde på at kigge på din personindkomst, for at se om der er ''skjulte'' indtægter i form ag kilometergodtgørelse, men det sker yderst sjældent. :)

mvh/Rene
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:34

Hej,

det er min klare opfattelse at man kun skal lease en firmabil hvis man mangler likviditet til at købe den selv og ikke har mulighed for traditionel finansiering af købet. (Måske burde man overveje behovet for firmabilen hvis dette i øvrigt er tilfældet!).

Hvis man tager leasingselskabernes ordninger og regner igennem, og medregner anskaffelsesværdi, forventet salgsværdi samt vedligehold/service så ligger leasingkontrakterne typiskt på en åop på 15-25%!!! Man vil typiskt kunne finansiere dette selv for 3-5% i rente og måske op til 7-8% åop (max).

Man påtager sig naturligvis den risiko der hedder gensalgsværdien, men omvendt har man ikke en leasingkontrakt hængende over hovedet der flår en hvis man eksempelvis ønsker at opsige den i utide!

Desuden kan man bruge afskrivningerne regnskabsmæssigt.

Bare mine 2 €-cents ;o)

/Jens
Side 3 ud af 3 (28 indlæg)