Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af mit templat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har været ved at indsætte et nyt billede på mit templat/skabelon i dreamweaver og i det jeg har en masse tilhørende sider til denne skabelon ville jeg gerne automatisk, kunne få denne ændring til at ske på alle mine sidder, men det har desværre ikke været muligt for mig? Den eneste metode jeg har kunne finde på, der virker er, ved at slette alle de sidder jeg har lavet for så at oprette dem igen udfra skabelonen. Mit spørgsmål er så, kan jeg ændre på alle mine tilhørende sider, ved blot at ændre på skabelonen på en eller anden fiks måde?  F.eks. hvis jeg har sat et nyt billede eller logo på skabelonen kan jeg så få den til at komme på alle de andre sidder der er opbygget udfra skabelonen? 

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 22:12

Hej Anders,

Det skulle meget gerne være sådan at når du laver sider ud fra din template og efterfølgende går ind og ændrer noget i templaten, så vil den spørge om du ønsker at opdatere de sider med den nye information.

Hvis du svarer nej til det, så vil det kun være din template der er opdateret og de andre sider vil forblive som hidtil.

Derfor, hvis du ikke får den mulighed at opdatere, så har du ikke oprettet siden rigtigt ud fra templaten.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:14

Det kunne muligvis være fejlen, men hvordan opdatere jeg så siderne manuelt og er det i så fald en mulighed?

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 22:18

jamen der skal du beslutte om det skal være redigerbare områder eller ej.

Hvis der er noget du vil ind og skifte på de enkelte sider, så skal du lave et redigerbart område til det.

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:29

Jeg har såen set valgt hele min <body> til at være redigerbar, og det har jeg gjort ved at mærkere hele body'en og vælge "Templates : Editable" Region". Herved blev det muligt for mig, at ændre i alle de pågældende sidder, men desværre har jeg senere hen ikke haft mulighed for, at ændre i templatet for så at kunne uploade det til de pågældende sider.  

Håber virkelig du kan hjælp? Eller givet et hint til, hvor jeg ellers kan finde god vejledende hjælp?

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:53

Min side er ikke lagt op på nettet i nu, kan det have noget med det at gøre?

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:37

Nej templates kan godt køre lokalt.

Jeg er desværre lidt ophængt lige nu, men du kan prøve at se nogle tutorials på youtube:

http://www.youtube.com/results?search_query=dreamweaver+template&aq=f

Ellers prøv at starte forfra med et nyt site, hvor du bare laver en simpel template og øver dig i den.

Jeg vil ikke umiddelbart anbefale dig at lave en template på hele body'en, men i stedet udvælge de områder der skal kunne ændres i. Du kan jo sagtens have flere redigerbare områder.

Jeg håber det har hjulpet lidt.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 12:21

Hej igen Tommy

Jeg regner med at prøve mig lidt frem og evt. starte med en helt nyt site, hvorved jeg forhåbentligt kan finde frem til, hvad jeg gør fejl. Det var pænt af dig, at du gad tage dig tid til at hjælp mig, takker mange gange.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)