Du kan naturligvis rende ind i en klagesag, hvis dem der ejer rettighederne til bogen/filmen, får ondt et vist sted over lige netop din side. Er det en fan-side, eller andet relevant, tror jeg dog ikke der sker noget ved det.
Som udgangspunkt må du ikke anvende et varemærke uden rettighedsindehaverens accept/godkendelse. Der kan være tilfælde man godt må, men det afhænger helt af den individuelle sag.
I dit tilfælde vil jeg godt vove pelsen og mene at du ikke må anvende domænet.
Find et andet domæne, hvor der ikke indgår et varemærke.
Det kommer helt an på hvad du vil bruge det til og om du bliver uenig med dem (hvis nogen?) der har rettighederne. Fortæl lidt mere så får du også bedre svar :-)
Jeg ville primært ligge affiliate på den. Det jeg mener med det er affiliate-links til bøgerne og filmene. Derudover vil jeg smide links til biografbilleterne til filmene på også - samt quizzer og så sælge lidt ting med trykket "percy-jackson.dk" på. Det kunne være t-shirts m.m
Så skal der være lidt artikler, anmeldelser m.m på siden også :)
"This is a brand page for the PERCY JACKSON trademark by Twentieth Century Fox Film CorporationinLos Angeles, CA, 90035. Write a review about a product or service associated with this PERCY JACKSON trademark. Or, contact the owner Twentieth Century Fox Film Corporation of the PERCY JACKSON trademark by filing a request to communicate with the Legal Correspondent for licensing, use, and/or questions related to the PERCY JACKSON trademark."
Jeg ville primært ligge affiliate på den. Det jeg mener med det er affiliate-links til bøgerne og filmene. Derudover vil jeg smide links til biografbilleterne til filmene på også - samt quizzer og så sælge lidt ting med trykket "percy-jackson.dk" på. Det kunne være t-shirts m.m
Så skal der være lidt artikler, anmeldelser m.m på siden også :)
Jeg vil godt mene du kan skrive om produkterne og lave affiliate på siden, det ville jeg ihvertfald godt ture. Lad være med selv at producere noget og sælge, hvis du vil sælge t-shirts så finde en affiliate shop der har dem, så skal du ikke bekymre dig om varemærket.
Så skal du derudover være opmærksom på at såsnart ejeren af varemærket får ondt i røven over din side så får de udleveret domænet automatisk ved at udfylde en blanket og betale en afgift :)