Når man læser på forskellige netværks kampagneregler for specifikke kampagner, så kan man ved nogen se, at Facebook er tilladt.
Med det mener de så, at man må oprette en annonce der direkte henviser til landingssiden, eller må man kun promovere via fx. en gruppe eller fanside?
Jeg synes de forsk. netværk er meget vage i deres forklaringer - sikkert fordi det skæpper godt i kassen, men at det ikke er helt efter bogen hvad der nogen gange sker på Facebook?
Det klart bedste svar vil du få ved at kontakte de enkelte netværk, og høre hvordan deres regler er på området.
Men sådan jeg forstår det, betyder det at du må benytte kampagnerne til Facebook Ads, hvor du henviser direkte til den enkelte annoncør.
Ved nogle netværk vil de gerne godkende de forskellige fansider/grupper du bruger annoncer på, andre netværk vil slet ikke have man benytter deres annoncer på fansider/grupper, men kun på Facebook Ads.
Hvis der står Facebook er tilladt, så er det både tilladt på grupper, sider og ads. Står der Facebook ikke er tilladt, så er ingen af delene tilladt. Så nej det er ikke alle annoncørere du må bruge på Facebook, men kun dem hvor der står det er tilladt :)
Tak for svarende alle. Jamen så er jeg med. Dvs. man på mange annoncer faktisk kan køre kampagerne med direkte link til affiliatekampagnens lead side via Facebook ads.
Det må man generelt ikke med fx Google Adwords. Det er da lidt spøjst at det er okay fx. på Facebook men ikke på Google.