Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til dreamweaver..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været ved at lave et templat i dreamweaver, men hvordan jeg skal bruge det, aner jeg ikke. Eller jo, jeg kan finde ud af at oprette et nyt html-dokument, hvor jeg så bruger "Apply templates to page" til at tilføje mit templat til siden og det virker også fint. Indtil jeg så skal til, at tilføje tekst og billeder på siden, så er det pludselig ikke muligt at rette i html-dokumentet? Nogen der kan fortælle mig, hvad jeg gør forkert?

På forhånd tak.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 14:01

Hej Anders,

Hvis du laver et nyt dokument ud fra din template, vil du i html dokumentet kun have mulighed for at redigere i de områder du markerer som "editable regions".

Du opretter et editerbart område ved at højreklikke og vælge "insert editable region" det sted på din side du gerne vil kunne ændre i - oftest hovedområdet.

Hvis du vil ind og ændre i noget i templaten skal du ind i den fil der hedder filnavn.dwt, den ligger så vidt jeg husker i en mappe der hedder templates.

Ovenstående er lige taget ud fra hukommelsen, så hvis den er gal, så sig til, så må jeg lige tjekke op på det.

Håber det hjalp.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 14:05

Her er stien:

Højreklik det aktuelle sted / Templates / New Editable Region

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 14:39

Tusinde tak for hjælpen Tommy det var lige den sidste viden, jeg manglede for at kunne komme videre.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 15:17

Det var så lidt!

God arbejdslyst :)

Med venlig hilsen

Tommy

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)