Ja sitemap er rigtig nok noget man kan se i frontend, men XML sitemap er ikke. Det er i grunden det samme som et feed, og fungerer også ligesom et feed.
Men jeg ville dog i stedet for at oprette XML sitemaps, se på om man kan forbedre den interne linkstruktur, og ikke mindst backlinks til de enkelte sider på din hjemmeside.
Sker der noget ved at min interne linkstruktur er fint nok og at jeg har xml sitemaps plugin installeret i forvejen? Altså begge muligheder på samme tid.
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Sker der noget ved at min interne linkstruktur er fint nok og at jeg har xml sitemaps plugin installeret i forvejen? Altså begge muligheder på samme tid.
Det kommer jo an på om du bruger XML sitemappet til Google.
Du ved blandt andet ikke om din interne linkstruktur er god nok, så længe du bruger XML sitemap. Samtidig har jeg personligt på mange sites oplevet at indeksering sker langsommere. Du skal også huske på at Google ikke lover at crawle eller indeksere alle sider i XML sitemappet, og desuden hvis de bliver indekseret og den interne linkbuilding samt backlinks ikke er i orden, så vil de sider heller ikke ranke. selvfølgelig er der så den del der hedder mængden af sider på dit website også siger noget, og indeksere Google alle dine sider i XML sitemappet, så vil det selvfølgelig have en positiv effekt hvis de sider der bliver indekseret ud fra XML sitemappet også har en god værdi.
Alt ting falder tilbage på den interne linkstruktur og om flowet mellem siderne er som den skal være. Og selvfølgelig også backlinks til de forskellige sider. Så jeg personligt ville ikke bruge et XML sitemap.
Jeg kender ikke Wordpress sitemap plugin, men hvis det er muligt at opdatere dit XML sitemap bare ved et klik, så husk at gøre det jævnligt, når der er sket ændringer på dine sider. Så fortæller du Google at der sker noget på din side.