Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 05
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen!

Da jeg lige har startet egen virksomhed, så er jeg på udkig efter en bank, der kan tilbyde en erhvervskonto med en fornuftig indlånsrente, og hvor konto og kassekredit er gratis at oprette. Hvad kan I anbefale? Jeg har forhørt mig hos Nykredit, men de tilbyder ikke kassekredit til nystartede virksomheder.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:22
Det lyder underligt med nykredit, dem har jeg ikke haft problemer med og er meget tilfreds. De kunne give mig det bedste tilbud da jeg skulle vælge bank og jeg er selv forholdsvis ny.

Hvad med en af de andre Internet banker. Basisbank.dk har vist også nogle gode betingelser for erhvervskunder.

God jagt.

Tilmeldt 7. Dec 05
Skrevet kl. 15:32
Nykredit fortalte mig, de ikke kunne tilbyde mig erhvervskredit, da det var en nystartet virksomhed og jeg ikke var boligejer. De krævede årsregnskaber for de sidste par år. Jeg er privatkunde hos dem, så nu går jeg og overvejer at skifte bank, grundet den manglende hjælp.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:37
Har du fortalt dem at du bliver nød til at flytte alle dine aktiviteter hvis de nægter at hjælpe?
Lidt pression har aldrig skadet. Hvis de så stadig ikke makker ret, så handler det vel bare om at forhøre dig hos så mange forskellige banker som du nu kan overskue.
Det er jo trods alt dem som skal forsøge at sælge et produkt til dig, så det handler vel bare om at finde det bedste/billigste tilbud.

Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Prøv at kontakte en lille, lokal bank. De er ofte flinkere til at interessere sig for dig og dine interesser end de store. Og så sparer du også ofte de omtalte gebyrer.
Tilmeldt 7. Dec 05
Skrevet kl. 10:52
Dato: 16-04-2007 15:22:21 Forfatter: hypnotek
Det lyder underligt med nykredit, dem har jeg ikke haft problemer med og er meget tilfreds. De kunne give mig det bedste tilbud da jeg skulle vælge bank og jeg er selv forholdsvis ny.

Hvad med en af de andre Internet banker. Basisbank.dk har vist også nogle gode betingelser for erhvervskunder.

God jagt.

Jeg  kontaktede Basisbank.dk, men de havde følgende at fortælle vedr. kassekredit:

Da der er tale om en nystartet virksomhed, vil vi kræve at der stilles 100% sikkerhed for kreditten, enten i form af ejerpantebrev i bolig eller håndpant i børsnoterede værdipapirer.

Ud fra deres svar, så har jeg ikke mulighed for at stille sikkerhed, da jeg hverken ejer bolig eller værdipapirer.

Jeg fortsætter dog ufortrødent jagten på en bank, der ønsker at have mig som kunde.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:57
Jeg kan nu godt forstå bankerne... var jeg i deres sko gav jeg heller ikke bare en blanco-check til en nystartet virksomhed.
De har jo absolut ingen sikkerhed for pengene hvis du driver det som ApS eller A/S.

Prøv i stedet at få et lån som privatperson (det vil de ofte hellere, da du så hæfter personligt) og lån derefter firmaet dine penge. Som privatperson har du ofte muligheder for et pæn kassekredit og et forbrugslån i banken uden den store sikkerheds-stillelse - og så længe du låner i banken er renten rimelig.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:39
Hej,

jeg kan anbefale dig Jyske Bank, disse er altid behjælpelige hvis man har en god forklaring.

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:21
Jyske bank er lige som alle de store banker de er ikke for os små selvstændige

så dem kan jeg ikke anbefale.

Jeg er flyttet til fra lolland og til Jylland men jeg kan ikke flytte afdeling så jeg er fortsat tilknyttet lolland.

Kassekredit er også mod kaution eller ingen

Så holdig fra JYSKE BANK

HUSK BANKER ER TIL FOR BANKEN SELV OG IKKE FOR DIG.

Nu også gryder og pander på www.boerner-import.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:00
Firmamæssigt bruger vi Jyske Bank og er meget glade for dem. Ikke fordi de er billigt eller kører reklamer, men fordi vi har en god erhvervsbank-"rådgiver" der.

Men valg af bank eller i hvert fald tilfredsheden med en bank, har jo ofte noget med ens primære kontaktperson i banken at gøre.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)