Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempel kontrakt for import fra kinesisk firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal have importeret nogle mindre sendinger ting (omegnen af 10-15.000kr stk)  fra et kinesisk firma, og vil i den forbindelse selvfølgelig gerne have en kontrakt på plads. Da økonomien i det desværre ikke er til at have en dyr advokat inden over, så ville jeg høre om nogen ligger inde med en brugbar kontrakt jeg kan få lov at tage udgangspunkt i?

Er der andet jeg skal være opmærksom på ud over at firmaet skal underskrive og stemple kontrakten inden jeg overfører penge?

På forhånd tak

Kim Schulz

Kim Schulz

Meatlovers Delight - hjemmemodnet kød

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:30

Hej Kim

For at sige det lige ud, så vil en kontrkat slet ikke hjælpe dig på nogen måde - du skal i en eventuel tvist enten tage en sag derude, eller du skal prøve og hive dem i en dansk retssal - og jeg ved af erfaring at begge dele er meget svært, om ikke andet og få medhold uanset hvor mange beviser man så har. Så jeg ville fokusere mere på og vælge den rette leverandør, som du har en god mavefornemmelse omkring, og så selvfølgelig få skrevet alt ned mellem dem og dig.

Bendtsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 13:39

Hej

Hvad vil du egentlig med en kontrakt?  Du kan jo alligevel ikke gøre noget ved firmaet hvis de snyder dig.

Mvh

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Skrevet kl. 14:51

Tjaaa, årsagen til at jeg vil have en kontrakt er, at jeg konstant læser på nettet at det bør man have med kinesiske firmaer. Ikke så meget for at bruge den hvis det går galt, men mere som forebyggelse mod at det skulle gå galt. En god vandtæt kontrakt med firma stempel osv. samt krav om bål og brand skulle kunne få kinesere til at "opføre sig ordenligt" og lade være med at forsøge at snyde. 

Min forhandler er fundet via Alibaba, hvor de har gode anbefalinger og er gold supplier. Jeg har en god mavefornemmelse omkring dem og de har fra start af udvist venlighed for fornuftig tilgang til "forhandlingen". De er tjekket af CCIS osv så alt burde være i orden...men derfor kan det jo sagtens gå galt. 

Anyways. Jeg vil lige overveje en ekstra gang om kontrakten er krævet eller en meget udførlig krav specifikation er nok. 

Kim Schulz

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:58

Hej Kim

Jeg vil næsten påstå at relation med den enkelte fabrik er vigtigere end alt andet - også en kontrakt, da det er nemt for dem og komme udenom.

Jeg har handlet med Kina i ca 6 år nu, og jeg har da også kontrakter med diverse fabrikker, men min holdning er blot at det ikk kan svare sig hvis du køber vare for 10-15000 kr. - Så er det vigtigere og koncentrere sig om og skabe en relation - måske svært hvis man ikke kan tage ud og besøge dem og lære dem at kende, og så selvfølgelig få alle detaljer skrevet ned.

Min erfaring er at hvis en kineser laver fejl, så står de til ansvar for dette og man finder en løsning ud af problemerne - dog har jeg samtidig hørt om mange uheldige sager, netop hvor folk blindt har handlet med en fra Alibaba, og det skal lige siges såvidt jeg ved at en gold supplieer er ligesom et amino plus medlemskab, dvs. at det er en status du blot køber dig til.

Men tænk alle detaljer igennem og spørg gerne det samme spørgsmål med flere vinkler, for min erfaring siger mig også at en kineser meget sjældent siger nej, og det kan godt skabe problemer senere hen.

Bendtsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Skrevet kl. 15:07

Kim Schulz

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)