Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Re-brande producenters produkter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg til en forretning køber en række produkter fra forskellige producenter, som hver især har deres eget navn/brand - hvor meget må jeg så ændre dette?

F.eks: Hvis jeg køber en masse "Brand A - Bamser", må jeg så godt kalde dem "Brand B - Bamser" og give dem en unik personlighed via videoer, billeder og tekster?

Hvis dette ikke er lovligt, hvor går grænsen så? Hvis jeg stadigvæk kalder dem "Brand A Bamser", men giver dem en unik personlighed - er dette så lovligt?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 16:09

Jeg tillader mig at bumpe! :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:34

Og et sidste forsøg før jeg lægger den i glemmebogen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:46

Det er et meget interesant spørgsmål ... altså hvis du rebrander er dine indkøb vel at betragte som halvfabrikata og i den situation går du fra at være forhandler til at være fabrikant, og så er jeg ret sikker på at produktansvaret vil tilfalde dig ... dvs, du er pludselig selv ansvarlig for overholdelse af diverse mærkningsordninger og des lige.

Mht. om du må bruge dine indkøbte varer til at producere nye varer med så vil jeg tro det handler om at kontakte de enkelte leverandører, tror det afgørende er om de har mønsterbeskyttet deres produkt. Jeg er ret sikker på du får problemer hvis du får fremstillet nyt tøj til barbie og begynder at sælge hende som louise-dukken :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 08:02

Ah, spændende.. Det lyder ikke så rart.

Hvis man så kun rører ved markedsføringen, er man så stadigvæk gået hen og blevet halvfabrikata? Man køber jo produktet og man ændrer ikke ved noget som helst - det eneste man gør er at lave nogle sjove videoer (med stemmer måske) og skriver nogle fede tekster. 

Hvor går grænsen?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:53

Lars Holdgaard:

Ah, spændende.. Det lyder ikke så rart.

Hvis man så kun rører ved markedsføringen, er man så stadigvæk gået hen og blevet halvfabrikata? Man køber jo produktet og man ændrer ikke ved noget som helst - det eneste man gør er at lave nogle sjove videoer (med stemmer måske) og skriver nogle fede tekster. 

Hvor går grænsen?

Det der tror jeg godt du må ... men helt ærligt, ta da og ring forhandleren op og spørg? Hvis de har noget imod det ... så lad være, eller så gør det. Det kan godt være at du rent juridisk ikke kan forhindres i at gøre det ... men hvis forhandleren har noget imod det, skal han nok kunne gøre livet surt for dig alligevel ...

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 08:22

;-) Det er bare træls at skulle have en speciel tilladelse fra de enkelte producenter hvis du har 30-40 producenter i en webshop.. Hertil kommer at når person A bliver fyret i virksomheden der gav dig tilladelsen, så giver person B dig måske ikke lov. 

Derfor: Det kunne være rart at have et svar i lovgivningen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)