Jeg har netop fundet en gammel faktura fra januar måned som er blevet betalt, men ikke bogført. Hvad er god regnskabsskik at gøre nu? |
Indsætte gammel faktura i regnskab
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Eller! Du kan bogføre regningen alligevel. Det er jo januar. Og du har vel ikke indberettet moms for første kvartal endnu? Så "god bogføringsskik" er vel ikke værre end at kun du ved, at fakturaen blev bogført for sent. Fejl sker. Og når de opdages, så skal de rettes. Det er god bogføringsskik :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hvordan bogfører jeg fakturaen rent fysisk med bilagsnr.? Skal jeg bare bogføre den med det bilagsnummer jeg nu engang er nået til, eller skal jeg fx kalde det 250b for ikke at ødelægge "dato kontinuiteten"? |
Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej! Hvis du kan bruge alfanummeriske bilagsnumre, så kald den xxxb. Ellers brug f.eks. en anden nummerserie f.eks. 999999 eller whatever. /Peter |
Normalt navngiver jeg blot mine bilag med fortløbende numre, så nu har jeg givet fakturaen et bilagsnummer med et "b" bagpå således at det kan komme i mappen hvor det hører til. |
Hej du. Hvis du ikke allerede har fundet svaret, er det at du skal bogføre på den dato fakturaen er udstedt samt bogføre betalingen den dag den er gennemført. Efterfølgende skal du lave en korrektion til din moms, da du jo skal betale mindre moms, når du har fået en faktura ekstra. Selvfølgelig skal alting altid bogføres betimeligt, men sker det ikke kan man jo kun rette fejlen hurtigst muligt og lovformligt. Håber det var hjælp |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)