Hej, jeg har haft en anden tråd kørende med samme emne, dog har det taget en lidt uventet drejning. Jeg tillader mig at linke debatten. http://www.amino.dk/forums/t/139611.aspx?utm_source=NewMessagePostedToThreadNonAminoPlus&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply#940568 Nu sidder jeg og tænker, fordi jeg fulgte et aktivt råd fra min revisor, så risikerer jeg at ende i et økonomisk tab (skattegæld). Kort sagt drejer det sig om en firmabil der er købt i virksomhedsordningen i 2010. I 2011 vælger jeg den skal ud af virksomhedsordningen og ind i privaten. Jeg indhenter priser via bilpriser.dk og via en forhandler og byder 1 kr. over. Jeg adspørger min revisor (har alt på skrift) om bilen ikke skal omregistreres hvortil han skriftligt oplyser mig, at det skal den ikke. Det kan vi altid gøre. Nu står jeg i den situation, at bilens værdi tilsyneladende er steget igen og jeg har tænkt mig at afhænde bilen. Jeg ved ikke om jeg nu risikerer pga. manglende omregistrering at jeg bliver beskattet af fri bil i indeværende år/de ændrer vurderingssummen væsentligt opad på bilen (med den konsekvens, at jeg skal betale skat af genvunden afskrivning) - selvom jeg pr. 1.1.2011 havde både vurderingssum og papirerne i orden. Nogen som kan hjælpe med et god råd? |
Nu er jeg egentlig slet ikke sikker på der er sket en skade, men kan da godt frygte det lidt.
Tror et eller andet sted spørgsmålet om en evt. revisorfejl beror på, hvorvidt skat ville lægge til grund, at de vil have en ny vurdering af bilen og om det er afgørende at omregistreringen ikke er foretaget.
Det vil tiden vist kun vise.