Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorfejl og erstatningsansvar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har haft en anden tråd kørende med samme emne, dog har det taget en lidt uventet drejning.

Jeg tillader mig at linke debatten.

http://www.amino.dk/forums/t/139611.aspx?utm_source=NewMessagePostedToThreadNonAminoPlus&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply#940568

Nu sidder jeg og tænker, fordi jeg fulgte et aktivt råd fra min revisor, så risikerer jeg at ende i et økonomisk tab (skattegæld). Kort sagt drejer det sig om en firmabil der er købt i virksomhedsordningen i 2010. I 2011 vælger jeg den skal ud af virksomhedsordningen og ind i privaten. Jeg indhenter priser via bilpriser.dk og via en forhandler og byder 1 kr. over. Jeg adspørger min revisor (har alt på skrift) om bilen ikke skal omregistreres hvortil han skriftligt oplyser mig, at det skal den ikke. Det kan vi altid gøre. Nu står jeg i den situation, at bilens værdi tilsyneladende er steget igen og jeg har tænkt mig at afhænde bilen.

Jeg ved ikke om jeg nu risikerer pga. manglende omregistrering at jeg bliver beskattet af fri bil i indeværende år/de ændrer vurderingssummen væsentligt opad på bilen (med den konsekvens, at jeg skal betale skat af genvunden afskrivning) - selvom jeg pr. 1.1.2011 havde både vurderingssum og papirerne i orden.

Nogen som kan hjælpe med et god råd?

Tilmeldt 8. Oct 11
Skrevet kl. 14:42

Nu er jeg egentlig slet ikke sikker på der er sket en skade, men kan da godt frygte det lidt.

Tror et eller andet sted spørgsmålet om en evt. revisorfejl beror på, hvorvidt skat ville lægge til grund, at de vil have en ny vurdering af bilen og om det er afgørende at omregistreringen ikke er foretaget.

Det vil tiden vist kun vise.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46

Hej.

Tror nu også, at du skal afvente og se tiden an.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53

Som jeg forstår dig, har du overtaget bilen og alle dens omkostninger betalt fra privatkontoen fra den dag du har skriftlige vurderinger. Jeg formoder din revisor mener det dækker helt til at påvise at du overtog den dag - men kan ikke helt se hvofor han vil vente med omregistrering, måske mener han den falder i pris og bliver billigere - men hvad siger han hvis du spørger - for jeg mener du har samme kørende i anden tråd hvor du refererede din revisors svar til dig oprindeligt, og lød der til at ha rimeligt fod på det?

Hvad siger han nu?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 11
Skrevet kl. 19:23
Ja, det er korrekt. Jeg har overtaget alle omkostninger og betalt dem fra min egen konto.

Han mente, det kunne være, at den fik et større værditab, der ville gøre, at det økonomisk set ville være bedre at beholde den i ordningen.

Han svar nu er: at hvis jeg vælger at sælge bilen privat nu, så risikerer jeg at skat ikke vil anerkende salgsprisen 1.1.2011 og at jeg risikerer de vil tage udgangspunkt i den nuværende salgspris. (selvom vurdering pr. 1.1.11 egentlig var ok)

Men jeg risikerer også selvom jeg beholder bilen, at de vil anfægte den vurdering jeg har fra januar (selvom den både kommer fra bilpriser.dk og en forhandler).

Det gør et eller andet sted at jeg er låst.

Et eller andet sted i bagklogskabens ulidelart klare lys kan jeg godt se, at havde jeg bare omregistreret bilen i januar, så havde jeg haft en afklaring på bilvurderingen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28

carp8200:
Han mente, det kunne være, at den fik et større værditab, der ville gøre, at det økonomisk set ville være bedre at beholde den i ordningen.

Han svar nu er: at hvis jeg vælger at sælge bilen privat nu, så risikerer jeg at skat ikke vil anerkende salgsprisen 1.1.2011 og at jeg risikerer de vil tage udgangspunkt i den nuværende salgspris. (selvom vurdering pr. 1.1.11 egentlig var ok)

Og dermed må det vel virke som om han i det mindste nu er klar over at råddet ikke var verdens bedste, og du spurgte jo klart om ikke i skulle omregistrere. Hvad siger han så, hvis du siger du mener han som din revisor må ha et rådgiver ansvar (og måske en forsikring hvad ved jeg)?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 11
Skrevet kl. 19:36
Så vidt er vi ikke kommet endnu. Afventer at høre fra ham, for synes jeg står lidt i en kattepine nu pga. jeg ikke fik den omregistreret dengang - men ved ikke om det er afgørende (med omregistreringen) Nu ved jeg jo heller ikke hvad der her ender med.

Går udfra, at han har en forsikring (han er registreret revisor).
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)