Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate sites hvor der henvises og vises produkter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har bakset lidt med det her spørgsmål et par ugers tid, og vil nu gerne have det afklaret.

Lad mig give et eksempel:

Jeg laver et affiliate site om tallerkner og der er en webshop som har et partnerprogram via affiliatenetværkene. Jeg vil gerne vise deres tallerkner på mit site.

Hvad plejer i at gøre? Spørge webshoppen om man må bruge deres billeder, eller benytter i producentens billeder? Jeg er klar over, at fx. tradedoubler har mulighed for, at vise productfeeds, men der er jo også andre netværk.

Er det at betragte som spam hvis jeg uopfordret spørger webshoppen om jeg må? Ja så vidt jeg har forstået.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 16:37

Hvis du søger billeder til din hjemmeside hvor du har reklame for en forhandler ville jeg nok spørge dem. Det ville jeg fordi de i mange tilfælde giver dig lov til at bruge deres billeder, eventuelt ved at linke til dem til gengæld for det. De mister derfor ikke noget hvis du kun har én forhandler på din hjemmeside. Du må gerne maile firmaerne og spørge om du må bruge deres billeder. De ser det ofte som noget godt - for hvis du bare bruger dem uden at spørge om lov koster det ofte firmaet mere end at svare på mailen.

Håber du kunne bruge noget af det :)

.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 16:44

Hej Jonathan

Ja jeg har også svært ved at forestille mig, at modtage en klage for spam over en simpel forespørgsel over at bruge billederne, så de kan forøge deres salg.

Du har nok ret i, at hvis der er tale om flere udbydere - fx. ved prissammenligning, så bliver det lidt sværere at få en accept.

Tak for din mening.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 02:12

Jeg har i et par tilfælde hvor jeg skulle bruge produktbilleder til et affiliate website, ringet til virksomheden bag webshoppen og ganske enkelt præsenteret hvad det var jeg havde i hensigt at lave, og spurgt om det var i orden at benytte deres produktbilleder til at præsentere deres produkter på mit affiliate website, så længe det var deres webshop jeg henviste kunderne til.

Derefter har jeg sendt den medarbejder jeg har snakket med en kort mail, med de detaljer vi har aftalt, og fået ham/hende til at bekræfte den aftale vi har lavet i telefonen.

De gange jeg har benyttet denne løsning har jeg altid fået et ja fra virksomheden, og samtidigt fået en god kontakt i virksomheden, der har kunnet hjælpe mig med at sælge deres produkter endnu bedre, samt kunne fortælle hvornår de fik nye produkter som kunne have interesse for mig eller andre relevante oplysninger, jeg har kunnet bruge i mit arbejde. 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 08:52

Lyder godt AffiliatePro :) Måske er det sådan man skal håndtere det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 14:02

Godt råd AffiliatePro, det kunne være man skulle gribe det sådan an fremover. Jeg har selv været meget i tvivl angående billeder fra webshops, om det bare var noget man måtte bruge nu hvor de havde en partneraftale med et affiliate-netværk, eller om man kun måtte bruge de billeder så lå på eksempelvis TradeDoubler.

Nu er jeg da blevet det klogere Skype-Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)