Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordrebekræftigelse, faktura, moms og skat.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.



 



Jeg er i gang med at starte egen privateget virksomhed (I/S), og har derfor nogle helt konkrete spørgsmål.



Jeg har spurgt mange til råds, og jeg sidder tilbage med forskellige og nogle gange modstridende forklaringer.



Håber derfor I kan hjælpe mig.



 



Hvad er en ordrebekræftigelse og hvilke oplysninger skal indgå i den?



 



Hvad er en faktura og hvilke oplysninger skal indgå i den?



 



Jeg ved overordnet godt hvad begge dele er, men har brug for helt konkret at vide forskellen og indholdet.



 



Jeg har oprettet konti til virksomheden, og indsat penge til at starte op for.



Jeg er her interesseret i at vide, om jeg på et senere tidspunkt kan trække startkapitalen ud, uden at betale skat af den? Det er jo penge jeg en gang har betalt skat af.



 



Jeg er også interesseret i at vide, hvad jeg skal betale udover moms og skat.



Skal jeg betale til ATP?



Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ved årets afslutning, eller er det nok med moms og skat?



 



På forhånd tak for hjælpen.



Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej H&B og velkommen til...

Først og fremmest begår du en fejl, som en del andre også gør :) Det hedder en ordrebekræftelse og ikke bekræftigelse. Så inden du kommer til at sende en "ordrebekræftigelse" til kunden, må du heller lige rette dette :)

Da kl. er mange, svarer jeg dig lige kort på dine spørgsmål.

Ordrebekræftelse: En bekræftelse på den aftale du har lavet med din kunde. Faktisk samme oplysninger, som der skal være på en faktura, men du må ikke kalde den en faktura. Istedet for faktura nummer, kan du f.eks. skrive "ordre nr" på.

I en faktura skal kundens og dine oplysninger fremgå: Firmanavn, kontaktperson, adresse, cvr nr, telefonnummer, faktura nummer, dato, dine kontooplysninger, betalingsbetingelser, leveringsbetingelser, reklamationsret (måske) og evt. andre vigtige juridiske oplysninger, afhængigt af hvad du sælger (Ved ikke om jeg har glemt noget) samt det aftalte (beskrivelsen af den solgte vare/ydelse).

Jeg kender desværre ikke meget til I/S, men i et ApS kan du ikke trække pengene ud privat uden at betale skat af dem, selvom du har betalt skat af dem tidligere. Det er penge der nu tilhører selskabet og du vil være lønmodtager, hvis du trækker dem ud privat. Men som sagt, så kender jeg ikke meget til I/S.

Mht. skat og moms, så få fat i en revisor. Det kan være et helvede, når du er nystartet.

Pøj pøj med det

mvh





William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt trække pengene ud igen uden at betale skat igen. Ligesom du nu har lavet et privat indskud i firmaet, så laver du bare et tilsvarende privat udtræk senere. Skattemæssigt skal du (og partnere i jeres I/S) fordele skatteregningen af overskudet i firmaet når året er omme.

Ang. faktura/ordrebekræftelse, så har du sikkert på et tidspunkt bestilt et eller andet ved en større dansk webshop? Så kunne du jo kigge lidt på hvad de skriver, og så falder du nok ikke ved siden af hvis du laver noget tilsvarende. Ellers kan du søge på SKAT.dk om hvad en faktura skal indeholde. Det har jeg set derinde før.

Hvis du er meget usikker på regnskabs-delen ved at være selvstændig, så kunne du evt. overveje at finde nogen til at hjælpe dig. Så kan du bruge din energi på det du virkelig brænder for... nemlig din virksomhed.

Held og lykke med opstarten.


www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Allan

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Håber ikke det er Off Topic, men vil lige nævne følgende omkring Ordrebekræftelse:

Ordrebekræftelse bør ikke sendes automatisk ud når en kunde fx. har bestilt og betalt en vare med kreditkort på en webshop. Istedet kan man sende en "Vi har registreret din ordre og vil sende en ordrebekræftelse ud snarest".

 

Årsag: Hvis du er kommet til at angive en pris på 341 kr, hvor prisen skulle have været 5.431 kr, vil din ordrebekræftelse formentlig være bindende, selvom du senere finder ud af at prisen er gal. Vent derfor med at sende Ordrebekræftelse ud til du har kigget ordren manuelt efter.

 

 

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke helt enig med Jesper - da en bestilling på en shop er en bindende købsaftale om der står ordrebekræftelse eller ej - så hvis kunde modtager en mail med et forkert beløb så er det bare ærgeligt for shop ejeren
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Kan du ikke lige droppe et link til hvor jeg kan læse mere om dette. Mener jeg har læst en del om emnet, og fandt ingen klare afgørelser eller regler på området.

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for jeres svar.

De er meget brugbare og lige hvad jeg søgte.

Venlig hilsen

H&B

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)