Hej. Jeg kunne godt tænke mig at sælge en app jeg har udviklet gennem iTunes og Android Market. Jeg har læst en masse forskellige "rygter" omkring det og læst en afgørelse på SKAT.dk, men de fortæller alle noget forskelligt. Er der nogen der har erfaring med salg af Apps gennem iTunes og Android Market?
Mvh Suhive |
Hej Suhive,
Jeg kan se, at dit indlæg er ret gammelt og vil spørge, om du imellemtiden har fået svar på dine spørgsmål og evt. vil dele dem?
Jeg står i nøjagtig samme situation og er også ret meget i tvivl om netop disse spørgsmål. Allerførst var min tanke, at selvfølgelig skal man starte virksomhed, da jeg på sigt regner med at tjene over 50.000kr. Så var jeg til et informationsmøde hos SKAT, hvor der var en kvinde, som fortalte, at hun forventede at have een stor kunde og et par små og fik at vide, at så var hun egentlig lønmodtager bare uden kontrakt. Derfor tænkte jeg, at det lignede situationen som når man fx fik penge en gang om måneden af google. Så fandt jeg dette link på SKAT's egen hjemmeside: http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1909189&chk=202319 som understreger, at man ikke skal momsregistreres. For at være sikker, skriver jeg så hele situationen meget detaljeret til SKATs selvbetjeningsside og venter meget længe på et svar. Til informationsmødet fik vi at vide, at vi bare skulle spørge om alt via selvbetjening. OK... så kommer svaret endelig efter næsten 2 uger og desværre giver svaret meget indtryk af et "hmmm... hurtigt skimme skimme skimme.... bla bla bla... hvilken af mine 3 svar-knapper skal jeg trykke på? Hmmm... 'du skal registrere din virksomhed!'"-svar. Nemlig kun 1 linjes svar, hvilket skuffer mig lidt, for jeg er bange for, at der evt. ikke er brugt nok tid til at sætte sig ind i spørgsmålet. Især med baggrund på ovenstående link (som jeg først har fundet efter, at jeg skrev spørgsmålet til SKAT - ellers kunne jeg have sendt det med).
Men som sagt: Har du noget nyt i sagen, som du gerne vil dele med os andre Android / Apple udviklere? :-)
/Henrik