Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på domæne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er...

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med.
Det omhandler rettigheder på domænenavne.

Jeg vil ikke komme ind på det helt konkrete eksempel.
Men lad os antage, at jeg sælger/importere/distribuere Miele husholdningsmaskiner i Danmark og opretter domænet miele.dk.
Lad os igen antage at mærket er nyt i danmark. Kan jeg så frit registrere domænet miele.dk?

Hvis jeg en dag stopper med dette... hvem har så rettigheden til domænet?
Kan jeg beholde det og f.eks. lave noget andet på dette domæne, f.eks. forum + evt. linke til miele forhandlere mod betaling?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:28
Nej ingen kan have Copyright på et domæne, det er simpelt hen ikke muligt. Derimod kan man have et registreret varemærke som er enslydende med et domæne, det betyder dog ikke at automatisk har ret til domænet.

I tilfældet med Miele opvaskemaskiner vil du sikkert godt kunne købe domænet og bruge det så længe du sælger Miele opvaskemaskiner, men stopper du med at importere Miele og skifter til Bosch men beholder domænet og reklamerer for Bosch på det er jeg ret sikker på at Miele nok skal pudse et par daggamle advokater på dig og du skal nok tabe :)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 10:30

Sprøgsmål 1.

Ja du kan godt købe det domæne.

Spørgsmål 2.

Hvis domænet har noget værdi for dig og det du laver. Eks har du et design firma der hedder ( miele designs ) og du køber domænet miele.dk har andre firmaer der hedder noget med miele meget meget svært ved at nuppe det fra dig.

Har du derimod miele.dk uden det har nogen værdi for dig andet end at ranke godt på miele og linke videre for du svært ved at holde på det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)