Hej Aminoer Man hører så tit om ond kode i wprdpress themes og i den forbindelse er jeg kommet til at tænke over om den samme problemstilling gør sig gældende på f.eks. en prestashop? - Kasper |
HeyKasper Schademan:Hej Aminoer
Man hører så tit om ond kode i wprdpress themes og i den forbindelse er jeg kommet til at tænke over om den samme problemstilling gør sig gældende på f.eks. en prestashop?
- Kasper
Ond kode kommer vel an på hvad man ser som ond kode. Jeg ved ikke helt hvad du snakker om når du siger ond kode?
Men tit er det sådan at man bare lige skal lære terminologien at kende, og når man har lært den, ja så findes der ikke noget ond kode. Medmindre man selvfølgelig ikke har så meget erfaring med programmering.
I de forskellige themes, er det jo typisk helt almindelig kode som kommer ind i billedet, og for at indsætte forskellige elementer som er indbygget i systemet, kommer terminologien så ind i billedet, og det er jo den man helst skal lære for at kunne begå sig i den verden.
Og ja det kan helt sikkert godt være svært, for de forskellige systemer, kalder tit tingene noget andet end vi selv ville kalde det, og det tænker også tit på en helt anden måde end vi selv ville. Så her skal man jo så bare tilsidesætte sig selv og den viden man har, mens man lære systemet at kende.
MVH Kim