Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ond kode i prestashop themes?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Man hører så tit om ond kode i wprdpress themes og i den forbindelse er jeg kommet til at tænke over om den samme problemstilling gør sig gældende på f.eks. en prestashop?

- Kasper

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:06

Kasper Schademan:

Hej Aminoer

Man hører så tit om ond kode i wprdpress themes og i den forbindelse er jeg kommet til at tænke over om den samme problemstilling gør sig gældende på f.eks. en prestashop?

- Kasper

Hey

Ond kode kommer vel an på hvad man ser som ond kode. Jeg ved ikke helt hvad du snakker om når du siger ond kode?

Men tit er det sådan at man bare lige skal lære terminologien at kende, og når man har lært den, ja så findes der ikke noget ond kode. Medmindre man selvfølgelig ikke har så meget erfaring med programmering.

I de forskellige themes, er det jo typisk helt almindelig kode som kommer ind i billedet, og for at indsætte forskellige elementer som er indbygget i systemet, kommer terminologien så ind i billedet, og det er jo den man helst skal lære for at kunne begå sig i den verden.

Og ja det kan helt sikkert godt være svært, for de forskellige systemer, kalder tit tingene noget andet end vi selv ville kalde det, og det tænker også tit på en helt anden måde end vi selv ville. Så her skal man jo så bare tilsidesætte sig selv og den viden man har, mens man lære systemet at kende.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:08

Kasper Schademan:

Jeg går ud fra, at det du mener med "ond kode" f.eks. er det der bliver beskrevet her:

http://www.tech-evangelist.com/2010/06/16/beware-free-themes/

... altså, at der f.eks. i footeren af et Wordpress Theme kan ligge "ondsindet kode" som man ikke umiddelbart kan rette i, og som f.eks. linker til diverse sider, som man egentlig ikke har lyst til at linke til?

Jeg har personligt ikke hørt om samme problem i Prestashop - men jeg er nu alligevel ret sikker på, at det også finder sted der.

Jeg tror næsten man vil kunne støde på det problem inden for alle områder, hvor der kan hentes gratis programmer, templates, plugins mv.

Jeg ved, at der til Wordpress findes programmer (f.eks. TAC - Theme Authenticity Checker), der kan tjekke for ondsindet kode - men er desværre ikke stødt på et til PrestaShop.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Skrevet kl. 10:25

Hej KTJ

Kan godt se at "ond kode" - måske lige var overfladisk nok ;o)

Jeg mener det, som Allan er inde på - at der f.eks. i footeren på et WP theme er links til sites osv.

- Kasper

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Skrevet kl. 10:28

Hej Allan

Takker - Jeg tænkte nok at problemet også kunne forekomme der - Jeg havde egentlig mest brug for bare at få bekræftet at dette var muligt.

Men dette er jo med, som alt mulig andet på nettet - "Lad være med at være naiv" ;o)

- Kasper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)