Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé om Youtube-ligende tjeneste?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået med en idé der er lignende Youtube, Vimeo, metacafé ovs, er der nogle der ved om det er muligt at starte selv, med en freelancer, eller skal man have en fastansat? og med et begrænset budget der ikke er på et 10 millioner kr. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 12:31

Du kan sagtens finde en dygtig programmør, og så bygge sådan en hjemmeside. Så selve opbygningen af en hjemmeside er ikke problemet. Men hvis du på nogen måde vil sammenligne en ny side med Youtube, Vimeo, Metacafe osv., så skal der godt nok mange mønter i kassen. Praktisk talt ville jeg sige, at det ville være umuligt at lave en Youtube efterligning. De andre skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 12:55

Det burde kunne laves inden for en fornuftig økonomisk ramme... Se f.eks retardo.dk

Her fungere det ganske fint og siden har ok sucess...ved ikke hvor meget sådan en side koster, men det er nok ikke over 10.000

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 13:27

Så en service som youtube og vimeo er bare en weekend med 2 mand og så er den i vinkel???

Det er klar hvis man laver et site som retardo eller hvad der hedder som benytter Youtubes service til at vise nogle videoer så det er ingen sag.

ikke nok med det fornødne hardware placeret rigtigt i diverse dele af verden er der et hav af video-ting at tage stille til. Import af xxx-antal formater med xxxxxx-antal codecs. Konvertering og implementering. Så er der databaserne, brugeroprettelser (betalt og ikke betalt), social media-integrationer, statistikker, devicetilpasninger etc etc etc etc (jeg ved langt fra alt om hvad der ligger bag)...

Det kan da lade sig at gøre - selvfølgelig. Men dælme ikke for hverken 10,20 eller 50 kilo.

Måske er det lettere at komme nærmere ind på hvis du i stedet for sammenligning giver os et par ideer om hvad det skal kunne og hvad tanken er det skal bruges til.

:) Kim

Tilmeldt 1. Apr 10
Skrevet kl. 16:20

Mange tak for svarene, min plan er ikke at skabe et youtube-site på 1 dag, men det skal bare være hvor man uploader egne videoer. Ja planen er at man ikke skal bruge youtube service. Så det koster omkring 50 milioner at starte en side lignende? så Youtube startede ud med et lignende beløb?  

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:00

Du kan sagtens starte for meget små penge, prøv fx. http://clip-bucket.com/ som er en youtube klon.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:00

Pouls3n som facebooks Mark han lavede facebook for ca. 100 kr. Men der programmerede han den også selv.

Som T.Iversen siger så skal du nok regne med en 10.000 kr. Eller tæt på. Også løbende opdateringer. Men hvorfor skulle folk bruge din tjeneste frem for youtube?

Også kommer penge til evt reklame.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 17:13

Pouls3n:

Mange tak for svarene, min plan er ikke at skabe et youtube-site på 1 dag, men det skal bare være hvor man uploader egne videoer. Ja planen er at man ikke skal bruge youtube service. Så det koster omkring 50 milioner at starte en side lignende? så Youtube startede ud med et lignende beløb?  

Tror du misforstår noget her. Nej, i starten havde de selvfølgelig ikke så mange penge, det er jo hvad de har udviklet det til. Og du skriver du vil lave et youtube-lignende site, ergo skal du vel have alle de ting som de har. Hvilket vil sige en helt igennem gennemført side, med mange servers i hele verden osv.

Som jeg skriver vil det ikke koste mange penge for dig at lave en videoside, hvor folk kan smide deres film op. Det der vil koste virkelig, virkelig mange penge er den process med at få den på metacafe og youtube niveau. Selve siden koster ikke så meget.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 18:17

Pouls3n:

Nej, YouTube er startet af 3 gutter der vist selv kunne det der var brug for. Og vokset derfra. Men du sammenligner igen - og det er fint til forståelsen. Men jeg fisker efter en mere detaljeret beskrivelse af hvad det skal kunne.

Fx.

Usercase 1)

Poul har filmet en video med sin smartphone og vil dele denne med familie og venner. Poul skal som minimum kunne logge på en mobiludgave af XXXX's site og uploade sin video med titel og beskrivelse.

Usercase 2)

Poul har fået lavet nogle avi-film ved sit bryllup og dele disse med familie og venner, men KUN familie og venner. Disse er defineret i brugerprofilen på XXXX's site og Pouls venner og familie vil få tildelt en kode automatisk per sms når videon bliver delt.

----

De er lige hurtige fra hånden, men disse 2 usercases kan fortælle en masse om ønsket funktionalitet og tekniske krav. Nu ved jeg f.eks. at det kræver et brugerlogin, at brugeren kan indtaste venner/familie, at sitet skal kunne sluge flere forskellige fil-formater, at sitet skal være funktionelt på en smartphone og skal kunne sende sms'er.

Og så kan man dykkede dybere ned i features og funktioner...

Jeg prøver ikke at komplicere tingene, blot fortælle dig hvilke ting du ville kunne falde over. Dem der siger "det kan do få for 9.575,-" har måske en hær af gadebørn der gerne vil arbejde for brødkrummer, men skal du bruge et profesionelt team og lave skidtet fra bunden - så kan det hurtigt koste.

Summasumarum - få skitseret hvad det skal kunne i mere eller mindre detaljeret grad og spørg derefter nogle der har forstand på videostream og system til samme. Så kan det være at du vælger at klippe en tå hist og her for at holde dig inden for budgettet.

:) Kim

Tilmeldt 1. Apr 10
Skrevet kl. 18:59

Ja, altså det er det funktionerne skal ikke være meget anderledes end youtube, så det må være case 2. 
Der skal være brugerlogin og så deler man den med gud og hver en mand, der søger på de ord man har tilknyttet videoen. 
Så det betyder at jeg skal erhverve mig fastansatte og det ikke kan gøres ved en freelancer?

Mvh Sillas

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)