Mange tak for svarene, min plan er ikke at skabe et youtube-site på 1 dag, men det skal bare være hvor man uploader egne videoer. Ja planen er at man ikke skal bruge youtube service. Så det koster omkring 50 milioner at starte en side lignende? så Youtube startede ud med et lignende beløb?
Nej, YouTube er startet af 3 gutter der vist selv kunne det der var brug for. Og vokset derfra. Men du sammenligner igen - og det er fint til forståelsen. Men jeg fisker efter en mere detaljeret beskrivelse af hvad det skal kunne.
Fx.
Usercase 1)
Poul har filmet en video med sin smartphone og vil dele denne med familie og venner. Poul skal som minimum kunne logge på en mobiludgave af XXXX's site og uploade sin video med titel og beskrivelse.
Usercase 2)
Poul har fået lavet nogle avi-film ved sit bryllup og dele disse med familie og venner, men KUN familie og venner. Disse er defineret i brugerprofilen på XXXX's site og Pouls venner og familie vil få tildelt en kode automatisk per sms når videon bliver delt.
----
De er lige hurtige fra hånden, men disse 2 usercases kan fortælle en masse om ønsket funktionalitet og tekniske krav. Nu ved jeg f.eks. at det kræver et brugerlogin, at brugeren kan indtaste venner/familie, at sitet skal kunne sluge flere forskellige fil-formater, at sitet skal være funktionelt på en smartphone og skal kunne sende sms'er.
Og så kan man dykkede dybere ned i features og funktioner...
Jeg prøver ikke at komplicere tingene, blot fortælle dig hvilke ting du ville kunne falde over. Dem der siger "det kan do få for 9.575,-" har måske en hær af gadebørn der gerne vil arbejde for brødkrummer, men skal du bruge et profesionelt team og lave skidtet fra bunden - så kan det hurtigt koste.
Summasumarum - få skitseret hvad det skal kunne i mere eller mindre detaljeret grad og spørg derefter nogle der har forstand på videostream og system til samme. Så kan det være at du vælger at klippe en tå hist og her for at holde dig inden for budgettet.
:) Kim