Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rangere et sites værdi mht linkbuilding

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Hvordan rangerer i et sites værdi set ud fra et linkbuilding perspektiv?

Jeg tænker her udelukkende på tal som man kan måle på. Hvad er vigtigst når man skal vurdere et sites linkpower?

PR er selvfølgelig oplagt men bliver sjældent opdateret og mange siger det er et forældet parameter.

Håber mit spørgsmål giver mening eller må jeg uddybe eller forklare mig bedre.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kigger på linksene siden har! 

Hvor gamle er de?

Hvor troværdig er kilden?

Antal udgående links fra kilden?

Hvor befinder serveren sig?

Bliver de?

Dofollow?

Hvor god anchor?

osv osv osv

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:17

Som Jesper siger, kig på de links siden har, men også på hvor relevant siden er for det søgeord du går efter, dvs. handler den side du kan få links fra om dit søgeord, har den backlinks med det søgeord eller variationer af det.

Derudover vil jeg altid gå efter kvalitet fremfor alder eller PageRank. Dagens PR0 side er morgendagens PR6 side.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:22

Jeg vurderer ud fra domæne navn derfor går jeg altid efter .gov og .edu links.

også hvis det ikke er en .gov eller en .edu side så vurderer jeg efter "social media exposure" og antal indgående links + inbound/outbound ratio. (hvor mange linker ind og hvor mange udgående links har siden)

Jo større end inbound/outbound ratio jo mere værdi har linket.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:24

Ja, og så kan man jo også kigge på sitets rangeringer i søgemaskinerne....resultater fortæller meget!

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:48

Hej alle

Tak for jeres svar.

Jeg er obviously godt klar over at man får et godt billede af at kigge på deres resultater i søgemaskinerne.

Jeg efterspurgte netop "nemme" hurtige måde at danne sig et overblik over sites værdi. Som f.eks. hvor mange indgående links som man hurtigt kan tjekke.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:55

Du kan obviously ikke bruge antallet af indgående links til særlig meget, uden du kigger på de andre parametre. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jakob Lauridsen:

Jeg er obviously godt klar over at man får et godt billede af at kigge på deres resultater i søgemaskinerne.

Jeg efterspurgte netop "nemme" hurtige måde at danne sig et overblik over sites værdi. Som f.eks. hvor mange indgående links som man hurtigt kan tjekke.

Jeg er helt enig i Jespers liste. Det der med at få et hurtigt tal som viser dig linkværdien kan du godt glemme alt om, hvis du vil have seriøse efterretninger at arbejde med.

Links er hamrende forskellige. For eksempel kan to sites have to forskellige linkprofiler. Det ene site har 1000 backlinks fra linkkataloger og lignende. Det andet site har et link - fra en relevant undersider hos en statslig styrelse eller lignende. Måske er der kun få udgående links fra den underside endda og undersiden har en PageRank på 6.

Se, det er den sidste linkprofil som er bedst selvom den har 1000 gange færre links end den første.

Det kan bla.a. forklares med PageRank (med alle mulige forbehold): De 1000 linkkatalog links kan måske løfte din side op på en Pagerank 1 eller 2. 
Men linket fra PR6 siden kan sikkert alene løfte din side til en PR5.

Husk at Pagerank er noget der minder om logaritmisk. Dvs at der skal cirka 10 gange så meget linkværdi til at få en PR2 i forhold til en PR1. Og samme igen fra 2 til 3 osv.

Der er også andre og også vigtige grunde til at linket fra den statslige styrelse er mere værd. Relevans, Trust og muligvis endda de besøgendes adfærd tæller med.

Mvh Anders

PS. Jeg synes det er awesome hvis obviously bliver almindeligt på dansk :-) 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:36

Seo++:
Jeg vurderer ud fra domæne navn derfor går jeg altid efter .gov og .edu links.

Tror ikke de er så gode længere :)

Men hvis du gerne vil have den type links er det jo super nemt! du kan endda hurtigt vælge hvilket emne det skal være. Her er et eksempel på "broadband" http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&site=&source=hp&q=wiki+inurl:%2Fgroups%2F+site%3A.edu+broadband&pbx=1&oq=wiki+inurl:%2Fgroups%2F+site%3A.edu+broadband&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1286l4271l0l4395l11l9l0l0l0l0l194l1392l0.9l9l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=b07c3024259b13a2&biw=1714&bih=1099

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)