Jeg håber denne tråd vil afhjælpe mig med min frustration. Jeg er igang med et nyt online projekt hvor jeg selvfølgelig skal bruge et domæne. Jeg har kigget på et domæne som der ikke ligger noget på, og ikke bruges. Domænet er pt. optaget. Domænet har været ejet siden 2004, af virksomheden.
Jeg kontaktede derefter virksomheden, hvor jeg tilbød at købe domænet. Det takkede de grinene nej til.
Herefter har jeg fået at vide af nogle kontakter at man vha. DK-HOSTMASTER kan overtage domænet hvis man kan bevise at man skal bruge og det på nuværende tidspunkt ikke bruges?
Jeg skrev for en uges tid siden samme spørgsmål til DK-Hostmaster, de har ikke svaret.
Det kan være, at du skal gennem Klagenævnet for Domænenavne. Men du skal kunne godtgøre, at det er dig, der har mest krav på domænet og ikke det firma, som har leaset nu. Jeg tror ikke, at DK-Hostmaster kan hjælpe dig, men de vil muligvis henvise dig til klagenævnet.
Jeg har kigget på et domæne som der ikke ligger noget på, og ikke bruges
Det er en udbredt misforståelse at domæner ikke bruges til noget, hvis ikke der ligger en webside på www.domain.tld.
Vi har flere domæner vi bruger til interne og eksterne navneopslag eller mailservices, uden at der ligger en webside på domænet.
Jonas Donbæk:
Herefter har jeg fået at vide af nogle kontakter at man vha. DK-HOSTMASTER kan overtage domænet hvis man kan bevise at man skal bruge og det på nuværende tidspunkt ikke bruges?
Så simpelt er det ikke, det vil kræve at du kan påvise at du har mere ret til domænet end den nuværende ejer. Det kan f.eks. være hvis domænenavnet er navnet på din virksomhed eller et af dine brandede produkter. Og så er det klagenævnet for domænenavne du skal have fat i, ikke DK-Hostmaster.