Jeg står i den situation at jeg skal have købt min første hjemmeside, og ville høre nogle af jer til råds.
Først skal du finde ud af hvad du skal bruge den til. Skal den være om din kanariefugl eller skal den være med medlemmer eller hvad?
Dernæst:
Normalt køber du domænet hvor du skal have din hjemmeside liggende. På den måde så sætter de adgang til serveren og email op så du bare skal ind og f.eks. oprette din nye email adresse.
Alt efter hvad du skal have på din hjemmeside så kan du vælge 2 ting:
1) hyre nogle til at lave din hjemmeside fra bunden. Nogle kan ikke li det og andre er vilde med det.
2) finde et system du skal bruge på din hjemmeside. Det er tit gratis at hente og du kan få det til alt mellem himmel og jord (næsten).
Jeg vil være 100% ærlig over for dig og anbefale dig at finde en der kan hjæpe dig med at gøre din første hjemmeside klar. Evt. kan du sidde og kigge med mens personen gør tingene for dig (uploader system, sætter email op osv) fordi hvis du aldrig har gjort det før så kan det godt drille lidt.
Det kan også være at du vil sidde og pille med det selv og vi har alle selv være der :) Men spørgsmålet er mere hvad DIN tid er værd.
Lad os sige at du bruger 8 timer på det hele før din hjemmeside er køreklar. Du tjener måske 100 kr i timen i din virksomhed (når du gør noget) og du finder en der skal have 250 kr i timen og han gør det på 2 timer. Så er det ikke svært at se hvor du sparer penge og tid.
Herinde får du tit serveret tingene i en pærevælling og folk vælter over deres ben for at hjælpe og det er fedt, men tit glemmer de at sætte sig ned og se "hvem er han egentligt og hvorfor vil han have en hjemmeside for første gang". De glemmer simpelthent at sætte sig i dit sted.
Men fedt at du vil på nettet med din hjemmeside og jeg håber at du får stor success med den.