Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareudbud på webshop. Hvor mange varianter skal man starte med?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i gang med at starte en webshop op, og vi er lidt i tvivl om, hvor mange varer vi skal have på shoppen for at folk ikke "zapper" væk. Ud fra den første forsigtige vurdering på, hvad vi kan købe for penge af vores produkt, vil jeg skyde på, at vi nok vil starte med et sted mellem 100 og 150 varianter. Vi vil gerne have så stort et udbud som muligt, men er også lidt nervøse for at overvurdere shoppen.

Kunne det være en idé at nøjes med ca. 100 varianter i første omgang, og så tage en føler på, hvad folk søger efter, eller er det bare med at have så stort et udvalg som muligt fra start af? Vi er jo heller ikke interesseret i at sætte alt på et brædt med det samme, for hvem siger, at vi lige rammer det rigtige sted første gang?

På forhånd tak for input!

Heidi

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 20:56

Hvis du på en eller anden måde kan have alle produkterne på din hjemmeside, men ikke gøre dem alle lige synlige kunne det måske være en ide. Det jeg mener er at du måske har en masse kategorier på din hjemmeside hvor produkterne ligger nede i, og du kun vælger at fremhæve nogle ved at have dem på forsiden.

.

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:21

Hej

Ja der vil jo selvfølgelig være nogle kategorier på forsiden. Jeg tænker ikke på, at de skal være synlige på forsiden alle sammen, jeg tænkte mere på om, det er for lidt eller for meget at starte ud med så mange varianter? Jeg kender en, som startede en webshop for ca. 2 år siden (fodtøj i den dyre ende), og hun havde ikke så forfærdelig meget i starten. Man kunne nemt gå ind i menuerne og se hendes udvalg på 1-2 min. Det syntes jeg nemlig ikke var så meget, men shoppen kører stadig i dag, og hun har fået et meget større udvalg derpå. Så vidt jeg ved, kører den over al forventning, og hun har nok at lave.

Er det måske bedre, at starte ud med f.eks. 100 varianter, og så bruge nogle flere penge på reklame, så man i hvert fald er sikker på, at folk bliver gjort opmærksom på sin side, og så kan man udvide sortimentet senere (hvis folk vel at mærke køber noget!!!)?

Heidi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)