Hej Aminoer Jeg har et website, der skal sælge produkter til stortset alle lande i hele verden. Hvordan beregner jeg momsen på ordrer, der kommer fra udlandet? Jeg har forstået det således:
Jeg er meget grøn indenfor international handel, så det ville være fedt, hvis der var nogen, der havde været igennem samme "problematik", der kan kaste noget lys over sagen. Evt. henvise til et par letforståelige kilder omkring emnet.
|
Hej Rasmus
Rasmus Hoeks:Har virksomheden et moms-nummer indenfor eu? => hvis ja, så skal der ligges normal eu-moms på alle ordrer fra disse lande. Denne momssats er altså fælles for alle lande indenfor eu
Du skal sælge varer inkl. dansk moms til alle ordrer som leveres indenfor EU - uanset hvorfra ordren kommer. Du kan dog sælge varen uden dansk moms, hvis kunden har et gyldigt momsnummer.
Rasmus Hoeks:Hvis ordren ikke kommer fra et land indenfor eu, så er de ikke momspligtigede og beløbet skal derfor figurere uden moms
Hvis varen leveres til et ikke-EU land, så kan du sælge uden dansk moms. Kunden afregner selv moms til egen skattemyndighed ved import.
Venlig hilsen
Ole