Jeg står i den situation at jeg ønsker at overføre et større beløb til en US bankkonto.
De fleste banker tager et gebyr på 25-30 dkr, hvilket er fint nok. Men bankerne tjener primært deres penge på et fastlagt kurs spread ved selve valutahandlen. I Nordea & Nykredit er dette kurs spread +15 for US dollar i forhold til nationalbankens officielle dagskurs.
Er der nogen der har kendskab til en bank/virksomhed som operere med et lavere kursspread?
@Ravn: Kurs spread i forhold til aktuel valutakurs. Fx. fastlagde nationalbanken US kursen i fredags til at være 551,11 og det er således normalt at bankerne sælger deres valuta til kurs 566,11 og dermed tjener på deres kurs spread som er +15.
Mit spørgsmål går så på om der nogen der har kendskab til en bank/virksomhed, som har et lavere kurs spread.
@ Jakob: Jeg antager at dit svar var til Ravn, eller er der noget jeg har overset med dit indlæg?
Personligt er jeg så ikke sikker på spread er det rigtigt ord at bruge om en kursdifference.
Valutakurser er normalt noget man kan forhandle med sin bank, men det af afhængig naturligvis af beløbets størrelse. vær opmærksom på at der er stor forskel i valukakursen om valutaen skal udbetales kontakt eller overføres.
Har du overvejet at få dig en USD konto så du har mulighed for at indkøbe USD når prisen er god?