Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af nyt spil - skal bruge noget hårdt filt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg skal designe et spil og spillet skal udstråle kvalitet. Jeg vil gerne bruge filt til at lave selve kassen til spillet. Er der nogle der kender til forskellige filt-typer? Eller ved noget om hvor jeg kan få information?

Jeg vil gerne have at det skal ligne noget lignende denne her mappe: http://lovelypackage.com/presence-in-absence/

Håber på svar. 

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Plain Simple ApS - DesignBureau Skrevet kl. 11:13

Hej,

Det lyder RIGTIG spændende må jeg sige. Elsker kvalitet i embalage som gør at produktet virker endnu mere lækkert og eksklusivt. Men som alt der er lækkert, følger prisen også. Du skal nok ikke regne med at sådan en embalage kan produceres på maskiner, altså skal den højst sandsynligt laves i hånden.

Hvilken genre spil snakker vi om her, og hvad bliver yderligere produktionsomkostninger? Har adgang til bomuld og ruskind som har en noget anden tekstur end filt (knap så behåret), men mindst lige så lækkert :)

Tilmeldt 3. Oct 11
Skrevet kl. 11:34

For det første tak for svar :)

Det er ikke et brætspil, men et spil hvor der er nogle spørgsmål. Man får point alt efter hvad dit svar er.

Så jeg forestiller mig at denne her box kan lukkes op og foldes ud (ligesom mappen der vises i linket). Når boksen så er slået ud, vil der være 3 felter malet på indersiden af boksen, hvor man kan ligge de 3 bunker af kort. 

yderligere omkostninger bliver til spørgsmålskort, evt. kort holder, terninger og timeglas. 

Findes bomuld i en filt-lign. tekstur? Kan man få et tykt stykke bomuld, som kan formes som en kasse? 

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Plain Simple ApS - DesignBureau Skrevet kl. 18:26

Den boks som du linker til er mere end bare filt. Det er højst sandsynligt tykpap der er betrukket med filt og derefter syet sammen. Det minder utroligt meget om det filt der bliver brugt til biler, hattehylder, anlæg osv. Du kan evt se det her: http://autohifi.dk/shop/varer.asp?CategoryID=77

Så som tidligere nævnt er det ikke bare sådan lige at lave. Embalage fabrikation er et håndværk i sig selv :)

Det er selvfølgelig muligt at du kan få nogen kinesere til at lave det væsentligt billigere end det vi kan herhjemme.

Personligt vil jeg anbefale en helt anden rute hvis det skal være eksklusivt. Evt. noget lækkert lakkeret pap med simpelt logo præget ned i forsiden. Kan virke utroligt effektfuldt og kan laves til en helt anden pris.

Tilmeldt 3. Oct 11
Skrevet kl. 19:01

Tusind tak for dine råd. Jeg kan helt sikkert bruge det til noget. 

Nu vil jeg lige arbejde videre med det og se om det overhovedet kan lade sig gøre, ellers vil jeg nok gå i retningen af din idé med noget lækkert pap.

Men du skal i hvert fald ha tak. 

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:17

Hi

Du kan også tjekke kvadrat ud. De laver stoffer af høj kvalitet, bl.a. til Hay.

Mvh.. StineSchön

Tilmeldt 3. Oct 11
Skrevet kl. 07:26

tak for det Stine. Det prøver jeg.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)