Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online backup - Up and running:)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude,

Jeg har arbejdet på noget online backup til små og mindre virksomheder i et stykke tid. Prøv at se om det ikke er et ok tilbud jeg giver. Please kom også med kommentare til mit nye website. www.saveme.dk

Jeg giver også rabat til aminoer. 10 gb til 1750 ex moms pr år.

Anyways... Gerne kommentare

Mvh,

Martin

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:40
Hej Martin,

10 Gb for kr. 1.750 virker meget billigt. Det er jo fint nok, men som jeg ser det, har du to problemer:

1) Din mindste "pakke" er alt for stor. Vi har f.eks. kun 250 mb kritiske data vi skal have taget backup af dagligt. Det betaler jeg i dag kr. 588,- for om året hos en meget stor og anerkendt udbyder, som:

2) Har et anerkendt og respekteret hostingcenter med dokumentérbare, sikre faciliteter som de selv ejer. Desuden kan jeg af deres årsregnskaber se, at de har en særdeles sund virksomhed hvilket beroliger mig i spørgsmålet om, om de også eksisterer i overmorgen. Det er vigtigt i backup-spørgsmål.

Sidst, men ikke mindst bruger i for mange "amerikaniserede købemodeller" på jeres hjemmeside, hvilket ikke er med til at øge troværdigheden for mit vedkommende (men andre har det muligvis bedre med det).

Jer har ikke testet jeres løsning, så jeg ved ikke om den virker bedre end andres. Jeg har bare fokuseret på det, du spurgte om.
Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 17:57
Hej Kim,

Tak for responsen. Det er super at der er nogle der giver feedback.. Specielt når man selv ser sig blind på så mange ting i løbet af en opstarts process.

Alt er taget til underretning..

Lige en kometar til den mindste pakke så kan man jo købe en "privat" konto på 1gb til en tyver om måneden. Der er da ihvertfald sparet et par hundrede på dit budget :) 

Årsregnskabet må vi jo nok vente med til næste år så den "eneste" sikkerhed er jo at det er et A/S

Jeg ved ikke rigtigt hvordan vi skal dokumentere vores hostingcenter. Men hvis du har noget input til hvordan dette kan gøres er jeg mere end lydhør.

Anyhow.. Tak for tilbagemeldingen og god weekend:)

Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:41
Kim: En seriøs intresseret kunde vil grave lidt i sagerne som jeg gjorde ... og fandt ud af at deres hosting center faktisk er ok:

http://zensystems.dk/index.php?id=10

Deres linie kapacitet er lidt forældet og de gør ikke så meget ud af at fortælle detaljerne om deres hosting center, men Martin, beskriv hosting centret, at i er de eneste med adgang til det, at det patruljeres af vagtselvskaber(hvis det er tilfældet) osv. Din kunde skal være tryg ... det jeg ser derinde nu minder mig mest af alt om B-one o.l. billighosting sider der mener de kan vente med at informere kunden om hvad han køber til efter salget.

Fortæl så meget du kan vær så åben som mulig, det giver også pote mht søgemaskinerne at have en masse _relevante_ tekster på din side

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Der skal også gøres noget ud af, at overbevise mig om, at andre ikke ser mine data.
... kan du forklarer forskellen på privat/firma? Forskellen på en 5gb til erhverv/privat er 876 kroner. Hvad får erhversfolk for de penge som private ikke gør?

Jeg kunne godt finde på at tegne et abbonnement på 1-5gb.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Fra vilkår:
"Såfremt Saveme A/S ikke kan gennemføre en betaling ud fra de
af kunden angivne kortoplysninger, vil aftalen om online backup
øjeblikkeligt bortfalde. Dette gælder uanset årsagen til at betalingen
ikke kunne gennemføres."

Den bliver I altså nød til at ændre. Hvis mit dankort udløber, er chancen for at jeg husker at ændrer kortnummeret hos jer meget lille... og udfra ovenstående ved jeg ikke om mine data så bare slettes? Kan jeg ikke få tre mails med 5 dages mellemrum og/eller én sms?
På den måde har I jo også større chance for at holde på en kunde, i stedet for at skubbe ham/hende væk.

Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 20:34
Hej Tommy,

Tak for responsen. Forskellen på privat og erhverv ligger i supporten og hjælp med genetablering af data. Med hensyn til betingelserne så vil der blive udsendt 3 påmindelser om at gå ind på kontoen og opdaterer sine betalingsbetingelser (Man kan ændre kort online). Selv efter det beholder vi uploaded data i op til en måned før der vil blive slettet noget uploaded data.

Og så lige et Hurra for at man skal på Amino før der er nogle der gider læse betingelserne - det er der sku ikke nogle andre der gør, hvilket gør det møg besværligt at fange alle de fejl man selv har stirret sig blind på...

Du er velkommen til at ringe imorgen eller sende en mail. Så kan jeg lave en konto til dig.

Mvh,

Martin

Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 20:39
Hej Kim,

Tak for responsen.

Med hensyn til sikkerhed så står der på vores hjemmeside under sikkerhed:

"Dine data bliver lagret i vores telekommunikationsstandard data center. Vores Cisco-baserede switched netværk opererer med redundante ISP, redundante routers og redundante firewalls. Vi bruger BGP- og HSRP-protokol til at implementere fail-over og redundans.

Saveme.dk bruger kun Carrier Grade hardware fra anerkendte producenter til at gemme dine filer på. Alle systemer kører med redundant strøm, og alle servere får strøm fra to adskilte paneler. Saveme.dk har en triple redundant dieselgenerator, dual redundant UPSs, det nyeste ildslukningsudstyr, og overvåger serverne 24 timer i døgnet.

Når dine filer er gemt på serverne, bliver de kopieret til en RAID 5-disk arrays med hot spare drives. Derefter bliver hver server kopieret i real time til en backup-server. Saveme.dk gør alt for at beskytte dine filer optimalt.

Løbende som hver fil bliver overført til serveren, verificerer Saveme.dk dens integritet imod kendt CRC-signaturer. Filer bliver verificeret hver gang de bliver overført til Saveme.dk. Hvis verifikationen ikke lykkedes, bliver filen overført på ny fra din computer eller genvundet fra Saveme.dk’s backup-server. Dette sikrer, at filerne på serveren er identiske med filerne på din computer."

Hvis du mener der skal skrives mere må du meget gerne kontakte mig.

På forhånd tak,

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Dato: 17-04-2007 20:34:01
Forfatter: Martin
Du er velkommen til at ringe imorgen eller sende en mail. SÃ¥ kan jeg lave en konto til dig.

Hej Martin,

Tak for tilbuddet. Jeg nærlæser det, da jeg virkelig synes det er en skide god ide og nogle gode prispakker du har lavet - jeg anbefalede jeres side til en, så sent som i forgårs.

Vedr. sikkerheden, så skal der ikke skrives mere. Det skal bare gøres mere tydelig. Tjek evt. filmen på www.zyb.com (varer bare et par minutter). Den adressere de vigtigste punkter inkl. sikkerhed. Selvom der ikke er nogle tekniskbegrundelse, så er videoen nok til at jeg stoler på dem. Der skal bare nævnes/illustreres at det er noget man tænker på.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:14
Hej Martin,

Jeg erkender at jeg måske var lidt for hurtigt ude med "riven". Jeg læste faktisk ikke hele afsnittet om sikkerhed fordi jeg i første omgang fandt, at det ikke indeholdt noget som alle og enhver kunne skrive og som jeg kunne verificere. Hvis jeg var dig, ville jeg inkludere nogle billeder fra jeres serverrum, det virker så dejligt beroligende

En indrømmelse mere er, at jeg ikke havde set privat-priserne. Det var ikke så relevant for mig at gå derind, eftersom jeg driver erhvervsvirksomhed. Men jeg kan godt se, at jeg kan spare nogle hundrede på mine nuværende priser. Jeg ville dog overveje at sammenflette erhvervs- og privatdelen hvis jeg var jer.

Men ellers flot gået - også med omtalen i medierne som jeg har læst om i en anden tråd
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)