Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en sælger på ren provision til at sælge smykker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle aminoer.
Jeg har en lille virksomhed hvor vi designer, producerer & sælger smykker i god kvalitet til butikker i hele dk, Tyskland og Sverige.
Vi mangler en sælger til Jylland /Fyn på ren provision. Vi har overvejet en provision hvor procenterne stiger jo mere man sælger. Vi havde forestillet os en kvindelig sælger ,men er åben over for det andet køn også hvis den rigtige dukker op.
Det er nødvendigvis ikke et fuldtidsjob og det vil være en fordel hvis sælger har evt. 1-2 andre produkter de sælger for andre firmaer som kan gå i spænd med smykker.
Er der nogen der kan hjælpe- kender nogen dygtige sælgere?
Fra Rødekro
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:16

Kan man se billeder eller andre fra jeres firma ??

Hilsen Elke

Fra Rødekro
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:17

Kan man se jeres smykker eller firma ?

Med venlig hilsen Elke

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 08:27
Hej. Ja vores hjemmeside er www.aquadulce.dk
Der er lidt smykker at kigge på hvis du klikker på nyheder. Vores ud priser ligger mellem 99-499
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:59

Hej Janne,

Jeg kender ikke din branche, og måske er der særlige forhold som gør sig gældende her, men generelt tror jeg ikke du skal forvente at finde nogen dygtige sælgere som vil arbejde på ren provision. Det lyder godt på papiret, og det har været forsøgt mange gange, men det er uhyre sjældent at det lykkes. Når sælgeren ikke ser nogen commitment fra jeres side, så bliver sjældent leveret nogen commitment den anden vej fra. Som regel får man, hvad man betaler for.

Min erfaring er, at det er nyttesløst at bøvle med sælgere på ren provision. Der er mange om buddet i næsten alle brancher, og derfor skal en salgsindsats være gennemført for at virke. Bruger du din energi forkert, risikerer du at spilde en masse gode muligheder.

Blot en tanke.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 12:34
Hej jens, tak for feedback. Det er svært at finde gode sælgere og ja måske er det nemmere at få en på fuld løn, men det er altid et dilemma om man vil bruge en fuld løn på det. Vi overvejer også en blanding med grundløn + provision.
Men inden for vores branche er der faktisk mange sælgere der har 2-4 mærker de sælger for og derved deler vi lønnen ud på flere firmaer( læs; det er mindre usikkert for os med forholdsvis små virksomheder)
Igen tak, det gav lidt at tænke over.
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:05

Hej igen,

Generelt er salg ikke altid lige nemt - og helt grundlæggende kan problemet med sælgere være, at hele processen inkl. alle omkostninger er for kostbar i forhold til de potentielle indtægter. Så kan en løsning selvfølgelig være at ansætte en sælger på ren provision, men som nævnt tvivler jeg på, at det giver dig det, du ønsker.

En anden løsning kan være at ændre salgsmodel, hvilket vi gjorde med gode resultater. Vi har temmeligt mange kunder, og derfor var det svært for sælgerne at besøge ret mange. De besøgte derfor ofte kun "de sikre" - og derved blev mange forretningsmuligheder tabt. 

Derudover er det min erfaring, at de fleste virksomheder bliver mindre og mindre motiverede for at holde møder med sælgere. Tiden er ikke til det og jeg holder kun møder med sælgere, når jeg fra starten selv er interesseret - resten afviser jeg, før de får et ben til jorden. Sådan er virkeligheden mange steder.

Hvis du ikke har omkostninger til sælgere (eller provision til sælgere) så har du til gengæld råd til andre ting - som f.eks. telemarketing, gode nyhedsbreve, særlige tilbud og vigtigst: prøver. Prøver er et lidt overset fænomen i disse digitale tider, men vi har enormt gode erfaringer med at give vareprøver ud.

Nu ved jeg ikke om dine varer kan bære det, men hvis du på nogen mulig måde kan, så skal du være generøs med dine vareprøver. Alle elsker at få noget gratis (som har værdi) og din vare reklamerer (forhåbentligt positivt) for dig og din virksomhed i lang tid. Selvfølgelig koster det noget at "begave" kunderne på denne måde, men ofte er det langt billigere end at sende en kørende sælger på vejen.

Tænk på situationen hos en af dine kunder - du har ikke presset for et møde, du har givet en god pris og du har sendt et helt arsenal af gratis prøver. Din konkurrent har ikke råd til prøverne, og de kan heller ikke give den bedste pris - for de har brugt pengene på en sælger, som konstant presser på for at få et møde. Hvem tror du kunden i mange tilfælde helst vil handle med? :-)

Begynder man at regne på hvad et salgsbesøg reelt i gennemsnit koster, kan man let få sved på panden. Når man så sammenholder dette med kundernes utilbøjelighed til at afholde møder, så kan prøve-vejen pludselig blive meget interessant. Det har virket fremragende for os, og flere af dem jeg har rådgivet, har fået lignende positive resultater.

Håber det kan inspirere.

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:24

Janne :
Vi havde forestillet os en kvindelig sælger ,men er åben over for det andet køn også hvis den rigtige dukker op.

Ud over at dette kan give en bøde på en anseelig størrelse, så skal man ikke underkende værdien af en mandlig sælger med udseendet i orden.

For nogle år siden var en af mine venner beskæftiget med den slags, og han solgte ganske godt og meget, men han var også god til at charme indkøberne som i 95% af tilfældene var kvinder...

Køb ren argan olie her

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:28

hej Jan. tak for svar, ja vi er godt klar over at en mand kan være guld værd i vores branche. 

97 % af sælgerene er bare kvinder, men jo det ville være fedt at få en mand ind som også kunne se ideen i smykker og vores mærke. 

tak=)

Fra Nørhalne, Vadum
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:31

Hej Jens, 

tak for din tid med at svare mig og komme med alle de gode ideer. der er helt sikkert noget jeg skal have overvejet igen. har lige sendt prøver til en mulig agent så er åben over for at sende prøver. 

du har fuldstændig ret mht. prøver, alle elsker at få noget gratis og det skaber en masse god omtale & positive ting forud for en opfølgning på evt. salg 

tak tak tak.....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)