Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem-ID på webshop- hvad syn's du

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal se det lidt som hvis man tilbyder login via OpenID eller Facebook. Det vil være nøjagtigt det samme.

Jeg kan sagtens se sider for mig som kan benytte NEM-ID til login. En af de gode grunde er at så er folk dem de udgiver sig for. Nu har jeg ikke gået i dybden med det men det ser da interessant ud.

NEM-ID er jo kun for at sige "ja det er Jens Knudsen" og ikke Singlefyr32.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville finde det for kompliceret - jeg gider ikke finde et papkort frem for at kunne handle i en webshop - mit kreditkortnummer kan jeg huske, så jeg er vant til at handle "kortfrit"

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Jeg ville finde det for kompliceret - jeg gider ikke finde et papkort frem for at kunne handle i en webshop - mit kreditkortnummer kan jeg huske, så jeg er vant til at handle "kortfrit"

Jeg går ud fra at muligheden for at logge ind uden brug af engangskode er til stede.
Det kan jeg på min netbank, hvis jeg blot skal SE på kontoen, uden at lave transaktioner.

Hvis man laver NemId login som en mulighed, fremfor et krav, kan det vel heller ikke skade webshoppen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg så ikke - jeg skal bruge nemid med det samme - medmindre jeg gør det over telefonen.

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 40
Fra  FairSSL ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke syntes om at skulle bruge mit nem-id ved en webshop.

Du kan måske bruge det som et alternativ hvis det gør brugerens oplevelse lettere, men hvis ikke du gør det muligt uden vil du helt klart miste nogle kunder der.

FairSSL ApSwww.FairSSL.dk - Vi gør SSL let!

SSL med dansk vejledning & support på 77 345 678

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg er lidt nysgerrig efter om du har fundet andre som gør brug af NemID og om du droppede det eller har prøvet det af og givet fald hvad dine erfaringer så har været hermed.!

Det er nok ikke utænkeligt, at NemID bliver en standard funktion på fremtidens webshops, i hvert fald skullet dba.dk jo senest have meldt ud at de vil indføre brugen af NemID for at minimere snyd og sikre at den som køber såvel sælger er den man giver sig udfor.!

Man må formode at brugen af NemID kan begrænse og måske endda med tiden evt. eliminere misbrug af betalingskort online.!?

I hvert fald kunne jeg godt tænke mig at høre om dine erfaringer såfremt du gjorde brug af det på din shop.

- Michael

Ps.: Du har anført at prisen er begrænset, men i hvilket niveau taler vi.!??

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med, for det er da ikke helt udelukket at jeg til mit kommende projekt vil "tilbyde" både Facebook login og NemID login.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik du det nogensinde implementeret? Jeg barsler selv men en løsning hvor jeg gerne vil anvende nemID

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ALDRIG købe noget et sted hvor jeg skal bruge min NemID, er så stor modstander af selve systemet i forvejen.

Skat, Kommunen, Hospitalet osv... OK!

Men fandme om jeg skal angive mit NemID til en anden privat (virksomhed). Angry

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det betød noget for min sikkerhed - som ved skat, hospital osv - så ville jeg da sætte stor pris på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)