Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cupcake eller muffin?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Tænkte lige her i cafe´n at der var nogle som kunne forklare mig forskellen på en cupcake og en muffin?

Altså begge dele smager godt, men hvor er der lige forskellen er...
Er det i alt det pyntet som er på cupcakes? hvis det er tilfældet, vil en muffin så blive en cupcake hvis den pyntes?

Hører gerne et par bud på hvad forskellen er..

/M

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 97
Fra  maling.nu Skrevet kl. 17:32

En muffin hvælver sig over formens kant og er ofte lidt større end cupcakes som er flade og er pyntede med icing eller smørcreme og krymmel. Ofte er dekorationen sprøjtet på i flotte mønstre.

Muffins er hurtige at lave og behøver ikke være en sød kage, men kan også laves som grove muffins beregnet til pålæg, mens cupcakes altid er egentlige søde kager. 

Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.

www.maling.nu

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:33

Cupcakes er basicly muffins med en eller anden form for glassur. Jeg synes bare mange gange man oplever ved cupcakes at selve muffin delen bliver røvkedelig, fordi der bliver sparet der, da det er udsmykningen der sælger varen.

Personligt vil jeg 100 gange hellere have en god blåbær muffin med hvis chokolade, drysset med lidt flormelis :)

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:41

Okay, så du mener at en cupcake er en mere slags kage ting..
og en muffin er måske mere en slags bolle ting?

M

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:52

Oprindelig var en muffin mere brødagtig, hvor der var tilsat forskellige former for frugt for at give det sødme. Men med tiden er muffin blevet mere en kage med tilsat sukker. Så i dag er der meget lille forskel på bunden af en muffin og en cupcake, da begge er meget kageagtige :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:39
Jeg er generelt enig i de forklaringer andre skriver her. Muffins er mere brød-agtige og cupcakes er pyntede kager. Muffins er som regel en hel del større.

Jeg ELSKER cupcakes og kan gå helt i selvsving af lykke og glæde når jeg får en god cupcake :-)

Læs historien om min yndlings cupcake bager, Sprinkles, her, og se billeder af de mest fantastiske cupcakes på min blog:

http://www.strongpeople.dk/people/oprah-effekten

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)