Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi bruge en lille server, eller hvad?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

I dag deler vi vores informationer i mit lille firma, via dropbox, men det er ikke en holdbar løsning for os. Hvordan sætter vi det op, så alle har en fælles mappe, hvor man kan ligge ting ind? Skal vi have en lille server? finder der et program som dropbox til et lille firma? Hvad ville i foreslå?

Mvh

Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:08

Hej Jesper,

Hvis jeres behov udelukkende er, at kunne dele filer med hinanden kunne I jo overvejer en NAS.

Kan varmt anbefale NetGear ReadyNAS Duo 2x1TB (som du er sikret i forhold til diskfejl). Eneste ulempe er, at du ikke er sikret i forhold til brand og tyveri.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:09

Hej Jesper

Jeg vil anbefale en Synology NAS server. Priserne starter ved omkring 1250 DKR.

Mvh

Kristian

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 16:27

kan man koble sig på via nettet, så man slipper for at have ledninger trukket rundt? hvor mange kan kobles på sådan en server?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

Dropbox har også team løsninger..

Vil bare lige sige at min synology NAS til 2K, med 4 x 1 tb til i alt 2,5K, præsterede at  smide to diske på samme tid tidligere iår.. Derfor er Dropbox altså en billig løsning for at slippe for bekymringerne - og det mener jeg de kan med deres Team løsninger..

Nas diske bliver som ofte placeret på kontoret, og hvis man ikke lige har aircondetion resikere de at blive varme, og det tror jeg var den primærer årsag til at begge diske i samme raid røg på min..

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:26

Hej Jesper :D

Jeg kan varmt anbefale AirPort Extreme fra Apple til 1,249 kr.

Den har alt hvad i skal bruge og så er der mulighed for at sætte printer og en ekstern harddisk til den.

Hilsen

Christopher

CRJ design

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Nu kender jeg ikke jeres behov, men hvis i har et stort webhotel alligevel, så kan jeg varmt anbefale Ajax Explorer - Gratis og skide nemt at opsætte, tager måske 10 minutter.

Så har i et fælles drev, som alle ansatte kan tilgå fra enhver browser.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:40

Du har allerede svaret :-)

Ready NAS, koblet på netværket.
Ready NAS skal have 2 diske der spejles.
Kobles op på extern backup - så jeres data er sikre... (medfølger med abonnement)
Dropbox beholder i da :-) - det er brilliant, og nemmere at anvende og sætte op, end at skulle etablere en ftp til jeres NAS..
Desuden er det jo dejligt at have adgang til udvalgte filer via sin iPad og "andre enheder"

Du kan i øvrigt dele printere via denne NAS, printere som ikke har netværkskort, men kun USB tilslutning.

Carrsten

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:24

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Vil bare lige sige at min synology NAS til 2K, med 4 x 1 tb til i alt 2,5K, præsterede at  smide to diske på samme tid tidligere iår.. Derfor er Dropbox altså en billig løsning for at slippe for bekymringerne - og det mener jeg de kan med deres Team løsninger..

Nas diske bliver som ofte placeret på kontoret, og hvis man ikke lige har aircondetion resikere de at blive varme, og det tror jeg var den primærer årsag til at begge diske i samme raid røg på min..

Kom i tanke om et gammelt tip, da jeg læste dette.

Lad være at smide 4(eller 2) ens diske i raid - det kan faktisk ende med at være en fordel, at have en dårlig disk i setuppet. Hellere en der dør tidligt, end 4 der dør samtidigt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)