Jeg har selv oprettet en tidl. gruppe, hvor der blev lavet konkurrencer, hvor de skulle invitere deres venner og jeg kom helt op på 2.500 medlemmer.
Desværre sletter Facebook snart grupperne , min er ikke blevet slettet endnu, men der er virkelig kommet forringelser på den.. Nu kan jeg hverken ændre billede eller skrive en fællesbesked til alle mine medlemmer..
Nu har jeg ca 50 medlemmer på min nye Facebook side, så det er lidt at starte forfra..
Men jeg trækker en heldig vinder når vi runder 100 medlemmer ;)
Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!
Vi er på vej med flere forskellige Apps, men ikke til konkurrencer på Facebook. Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? Kan du eventuelt uddybe din ide?
Facebooks regler ang. konkurrencer gælder ikke, hvis du kører konkurrencerne i selvstændige tab apps. Det er det samme som eksempelvis Velkomssider - altså de faneblade, du kan finde ude til venstre på din Facebook virksomhedsside.
Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at kontakte mig, så jeg kan uddybe det lidt nærmere.
Jeg vil umiddelbart gætte på at det ikke er lovligt at gøre det. (Med ulovligt mener jeg lovgivning. At noget er forbudt jvf. reglerne på Facebook gør det ikke ulovligt.)
Så vidt jeg husker må man ikke blot lave en lodtrækning og udlodde en præmie på det, man skal lave en konkurrence. Det er derfor man så tit ser f.eks. "Ford Focus er en dejlig bil fremstillet af Ford" og lige neden under skal man svare på "Hvem producerer modellen Focus". Dét er der nemlig ikke noget forbudt i.
Derudover, så skal alle præmier med en værdi over 200 kroner beskattes med en gevinstafgift på 17.5% af værdien (så vidt jeg husker). Enten skal virksomheden beskatte den inden den sendes eller også skal man oplyse modtager om at den er skattepligtig. Sidst, så mener jeg at der er andre regler hvis konkurrencen der afholdes ikke er for alle. Om det, at man skal "like" en facebook side og dermed være "medlem" af siden, er nok til at man betragter det som værende en lukket konkurrence skal jeg ikke kunne sige.