Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af eget tøjmærke - oprette virksomhed -> hvornår/hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er!

Jeg er en 18 årig dreng med eget tæjmærke.
Det går stille og roligt frem ad, og er begyndt at tage langsomt fart.
Der er bare nogle ting jeg ikke har forstand på, der fylder meget i mine overvejelser. 

Jeg går og leger med tanken om at registrere varemærket ('copyright'), og oprette enkelmandsvirksomhed.

MEN kan dette overhovede betale sig (nu)? Har nemlig hørt fra et andet opstartende tøjmærke, at man må sælge for 30.000 inden man er forpligtiget til at oprette virksomhed. Er dette sandt, hvis ja - er det så noget man skal være obs på? (ud over at have bilag, regnskaber osv. klar)

Grunden til at ovenstående kunne betale sig, var, at man så undgik momsen i denne periode.

Hvis/når jeg skal oprette enkeltmansvirksomhed, ved jeg godt, at jeg skal lade mig momsregistrere når omsætningen runder de 50.000, men hvordan og hvorledes med opgørelse til staten, og CVR-nummer?

Det jeg generelt gerne vil vide er altså hvad der bedst kan betale sig for mig i min situation, samtidig med at det skal være fuldt lovligt selvfølgelig!  

Jeg håber inderligt at der er nogle mere erfarende iværksættere der gider at hjælpe en kommende iværksætter

Med venlige hilsner

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Som et hurtigt og kort svar vil jeg anbefale dig at læse på www.startvaekst.dk 

Her kan du finde svar på de fleste af dine spørgsmål - men ønsker du konkrete svar fra amino'er der vil dele ud af deres erfaringer, må du nok lige vente et par timer endnu :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)