Den simple: 1 produkt med f.eks. 4 forskellige farver
Den avancerede: Vi indkøber slanger i kg. Disse leveres i mange forskellige udskæringer med eget varenr. F.eks. kan en slange i 100 mm skæres i utallig str. for enkelthedes skyld lad os her sige 100 x 5 og 100 x 10 mm. Kostprisen for slangen 100 mm skal gerne "forplante" sig til varianterne og omvendt skal vareforbruget på varianterne trække direkte på slangen.
I forhold til CRM er det hovedsageligt lagring af dokumenter(tilbud) og opfølgning på aftaler og telefonsamtaler. Vi har også en smule "udvalgsstyring" f.eks. til kampagner. Der er pr. idag ingen integration mellem Navision og CRM. Det savner vi.
Har desværre set en del debatter (en del af dem ældre) hvor man ikke har været tilfreds med Mammut og deres support. Det bekymrer os naturligvis. Er der ingen "Aminoer" der har gode erfaringer?
Vi bruger i dag Mamut, som absolut er fantastisk ift. at have alt i ét program. Jeg har eksperimenteret med at lave en webshop for et års tid siden - hvilket jeg gik fra igen af to årsager:
Mamut meget gammeldags som CMS og understøtter ikke nogen form for SEO eller Google analytics
Mamut er begrænset med design muligheder og passede ikke til vores ønsker til design.
Men det er da fedt at man kan oprette et produkt i sit økonomi system og sætte flueben i 'webshop' og så er den ikke længere....
Dan Kjærsgaard Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk
Jeg ser at der er en del bekymringer vedr. synlighed på internettet som er helt over-skruet, jeg har fundet løsningen på dette når det gælder Mamut. - Support delen i Mamut er et spørgsmål om at få den rigtige vejledning fra dag 1 - man skal regne med at Mamut vender alt på hovedet i forhold til de mest kendte systemer her i Danmark, MEN MEGET POSITIV. - Dem jeg har oplært i E5 Enterprice vil aldrig vende tilbage, - men je har hørt og set dem som har tankerne, og ser også at man ikke anvender Mamut på den rigtige måde fordi man ikke har fået startet rigtig.