Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har erfaring med Mamut Webshop i relation til SEO mm

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Fra  H.C. Jacobsen A/S Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et mindre firma (5 ansatte) som nu skal investere i en webshop løsning.

Samtidig står vi overfor, at skulle skifte økonomisystem, og overvejer derfor en helhedsløsning som F.eks. Mamut (E5), der kan integrerer lagerstyring mm i webshoppen.

Jeg er dog usikker på hvor effektiv deres Web løsning er i forhold til andre "rene" webshop udbydere.

Er der nogen der har erfaringer med Mamut  de kan bidrage med?

-  også gerne forslag til andre alternativer der kan både shop, økonomi og CRM system.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:48

Hej Tina

Jeg kender ikke Mamut webshoppen, men det behøver ikke nødvendigvis at være samme leverandør som levere økonomistyringssystem og webshop, for at det spiller godt sammen.

Vi tilbyder f.eks. integrationsløsning mellem Microsoft Dynamics NAV og kendte webshop platforme som Dandomain, Dynamics Web og Magento.

Med andre ord, så er der mulighed for, at du kan finde det bedste system, fra de to verdener, som matcher Jeres virksomhedsbehov og få dem koblet sammen. 

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Randers
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Fra  F21.dk Skrevet kl. 12:06

Hej Tina

For ca. 6 år siden stod vi i samme situation og besluttede at undesøge markedet for muligheder og fandt  frem til at Mamut var løsningen. vi havde behov for netbutik for at styre prod. og forsendelse shop in shop for Stokke i Norge, det fungerede rigtig godt i de 5 år det stod på intil finanskrisen stod for døren. 

Det kendskab vi fik med Mamut har udviklet sig til at vi i dag står til rådighed online for virksomheder som har behov for at komme godt i gang.

Vi kan kun anbefale Mamut til at styre virksomheden, den har jo alle funktioner til at styre virksomheden og ikke mindst følger den med tiden efter som din virksomhed vokser.

Med venlig hilsen

Egon K Jensen

ej@f21.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 18:11

Hej Tina,

I skal have en webshop og et økonomisystem som skal spille sammen.

Jeg vil lige stille dig følgende spørgsmål:

1. Hvilket økonomisystem benytter i idag? 

2. Hvor mange brugere er i af det?

3. Hvilke krav har i til lagerstyring?

4. Hvilke variant-krav har i til varerne?

Kan se her at i har en del varianter? http://www.hc-jacobsen.dk/default.asp?Action=Details&Item=224

5. Skal varerne fra webshoppen automatisk gøres klar på en plukseddel til lagerfolkene? Evt. til håndscannere mv. ?

Den vigtigste ressource er jeres ERP/økonomisystem, dernæst skal i kigge på mulighed for webshop integration - når i står for ERP skifte er det vigtigt i kan få et system i kan vokse med!

Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  H.C. Jacobsen A/S Skrevet kl. 08:43

Tak for jeres input. 

Vi bruger i dag en meget gammel Navision , samt ny Super Office . Vi har overvejet at opgradere nav. , men det er vores indtryk at det er et stærkt økonomi system, men ikke så stærkt på f.eks. elektronisk fakturering, elektronisk ordre bekræftelse, og webshop delen, med mindre man betaler en halv bondegård for tillægs moduler ect.

Det er vigtigt for os kun at få et kunderegister og en samlet lagerstyring.

Vi er 3 brugere.

Vi har relativ kompleks lagerstyring / variant håndtering idet vi indkøber slanger der sælges som  gummibånd i mange forskellige størrelser.  Det er vores indtryk at Mamut kan det.

Web shop skal komme i 2 tempi først og fremmest vores nuværende www.elastikshoppen.dk, og muligvis på  sigt en del af vores standardvarer fra vores emballage sortiment.

Pr. idag pakker vi efter ordresedler/følgesedler.  Har ikke  taget stilling til om det skal ændres.  Men håndscannere er slet ikke relevant.

Vores bekymring går egentlig mest på om Webdelen i Mamut er god nok i relation til SEO ect.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:15

Hej Tina. 

Du skriver, at det er vigitgt for jer, kun at få et kunderegister - Hvordan harmonerer det sammen med SupperOffice og Mamut - så vidt jeg ved, så snakker de to programmer ikke sammen. 

Når det så er sagt, så er Webshopdelen i mamut ikke ret stærk - og du vil nok hurtigt opleve at komme til "kanterne" af dens formåen. Jeg ville vælge en Navision / C5 backend, og så integrere med en af de mest bruge webshops

Alternativet - afhængig af hvordan i driver jeres forretning kunne jo også være at lade shoppen styre jeres kundekartotek?

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 09:25

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tina Heiermo:
Vi har relativ kompleks lagerstyring / variant håndtering idet vi indkøber slanger der sælges som  gummibånd i mange forskellige størrelser. 

Hvilken varianststyring har i brug for ? Kan du give nogle eksempler på data?

Hvilke ting registrerer i i jeres CRM?

Jeg må nok tilslutte mig at webshoppen i Mamut ikke er så stærk i forhold til ex. mangento, redweb, osc, prestashop mv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  H.C. Jacobsen A/S Skrevet kl. 09:44

Hej Kim,

Det er netop fordi vi synes det er besværligt at have 2 kundereg. at vi søger et system som har både økonomi delen + CRM  samlet  +   web shop  i samme løsning.

CRM delen i Mamut tænke vi  kan erstatte SO. 

Forstår jeg dig ret mener du, at det er bedst med Navision /C5 + SO + en kendt webshop.
Tænker bare at det bliver dyrere samt at vi risikere at ende som kastebold mellem de forskellige udbydere ved problemløsning.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 13:23

Jeg ved ikke om du overså mig? :) 

Hvilken varianststyring har i brug for ? Kan du give nogle eksempler på data?

Hvilke ting registrerer i i jeres CRM?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)