Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor mange ideer til BA'er?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ideen til en virksomhed, det er baseret på en masse kodning og vil tage et stykke tid at udvikle!

Derfor har jeg allerede nu fundet 2 spinoffs i virksomhedskonceptet, disse kan ses som en del af grundpillen til hovedsystemet dvs systemer der udvikles til hovedideen og vil kunne genere en selvstændig indkomst undervejs i processen med hovedkonceptet

- dette er selvfølgelig i den perfekte verden hvor alle ideer bliver til guldrandede projekter...!

MEN vil det være at forkludre indholdet/pitchet på hovedideen at begynde at snakke om de 2 andre spinoffs? eller viser det bare at man kan tænke forretning ind i alle aspekter?

pt sidder jeg og laver powerpoints til at sende til BA Øresund, og er nu gået i stå i processen mens jeg sidder med dilemmaet

jeg er lidt i tvivl - håber der er nogle der har mere indsigt i en BA's tankegang :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis jeg skulle investere i dit projekt, ville jeg ikke være interesseret i at høre om spinoffs i opstarten. 

For det første ville jeg ikke have at du skulle bruge din tid på noget som helst andet, end at få din ide realiseret. Spinoffs og sideopgaver, som skaber lidt penge her og nu, ender med at tage +80% af din tid.

For det andet ville jeg kun være interesseret i at investere i din ide, hvis jeg ville tro nok på din ide, til at dække hele det kapitalbehov du måtte have - eller være en del af en gruppe som dækker hele kapitalbehovet. En opstartsvirksomhed som midt i forløbet har brug for at sætte aktiviteter på pause, for at skaffe flere penge, er ikke interessant for mig. 

For det tredje er jeg doven. Jeg gider ikke som investor at holde øje med mere end ét projekt fra dig. Skal jeg til at følge op på flere projekter, bruger både du og jeg for meget tid på det. Tid som kan bruges bedre. Og det er ikke produktivt.

Pitch én ide, og sats 100% på den. Det er mit råd.

Held og lykke med jagten :-)

Mvh Carsten

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 23:02

Hej Carsten

Tak for dit svar, altid godt at høre hvad der egentlig efterspørges!

Min tanke er også at jeg er lidt i tvivl om hvilken ide der er bedst - hvilken der skal satses på og hvilke der skal i skuffen til en anden dag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)