Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bærbar? moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har lige startet et interessentskab op med en kammerat, som hører under branchen "Udgivelse af computerspil".

Nu har jeg så købt en ny bærbar igennem firmaet, som så har kostet 4.444,00,- med moms og 3.555,00,- uden moms.
Men vi ved ikke helt hvordan det fungerer med moms når årsopgørelsen kommer? Kan jeg forvente at få momsen udbetalt eller hvad sker der præcist?

På forhånd tak! 

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Johansen:
Nu har jeg så købt en ny bærbar igennem firmaet, som så har kostet 4.444,00,- med moms og 3.555,00,- uden moms.
Men vi ved ikke helt hvordan det fungerer med moms når årsopgørelsen kommer? Kan jeg forvente at få momsen udbetalt eller hvad sker der præcist?

Momsen har ikke noget med din årsopgørelse at gøre.

Nu skriver du ikke om du er momsregistreret, men det er en forudsætning for at få moms tilbage.

Rent praktisk foregår det sådan at når du skal angive moms modregner du din købsmoms i din salgsmoms, har du mere købsmoms end salgsmoms er der moms retur, og er salgsmomsen højere end købsmoms skal du betale differencen.

/kenneth

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, vi er momsregisteret :)

Vi sælger spil på Windows Phone markedet, men ifølge en Tax treaty, er det Microsoft som står for betalingen af moms, så det beløb vi får overført til vores bank konto, er det beløb som allerede er betalt moms af. 
Bliver den moms så stadig regnet med? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)