Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget tekst kan man "låne ud", og stadig undgå dublicate content

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået en forespørgsel fra et medie, der er interesserede i at linke til vores anmeldelser. Der skal være en teaser inden linket, men hvor meget af anmeldelsen kan publiceres på deres side, uden at vi risikerer at løbe ind i dublicate content. Det skal lige nævnes, at de også vil have en del andet indhold på de sider der linkes fra.

Hvor mange tegn kunne man f.eks. låne fra denne anmeldelse og lade gå igen på deres side, inden linket.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Jeg ville omskrive teksten, så er du ude over DC problemet.

F.eks:

Gammel tekst:
Vores første indtryk af Galaxy S2, er, at det er en ganske let telefon, som ligger behageligt i håndfladen.

Ny tekst:
Det første indtryk af Galaxy S2 er at telefonen er let og ligger behageligt i hånden.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Hej Nicolaj,

Jeg ville omskrive teksten, så er du ude over DC problemet.

F.eks:

Gammel tekst:
Vores første indtryk af Galaxy S2, er, at det er en ganske let telefon, som ligger behageligt i håndfladen.

Ny tekst:
Det første indtryk af Galaxy S2 er at telefonen er let og ligger behageligt i hånden.

Nu er det bare ikke sikkert, at det kan svare sig at omskrive teksten. Hvis jeg var dig ville jeg istedet lave en løsning med noget no-index af teksten eller måske at den bliver lagt i et billede fremfor HTML...der skal nemlig ikke meget til før google opdager og betragter det som DC - især ikke hvis der linkes direkte mellem de pågældende tekster.

Hvis det endelig er, at det skal være den samme tekst der skal gå igen, vil jeg ikke anbefale dig at bruge mere end max. 250 anslag (med mellemrum)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1982:

Hvis det endelig er, at det skal være den samme tekst der skal gå igen, vil jeg ikke anbefale dig at bruge mere end max. 250 anslag (med mellemrum)

Det er fint nok, at du anbefaler, Peter, men hvad har du at have din anbefaling i.
Jeg synes, det er problematisk at komme med en konkret og objektiv anbefaling som din, hvis man ikke har fakta til at bakke den op.
Andre kunne jo anbefale max. 100 eller max. 500 anslag, og så længe der ikke er henvist til ét eller andet faktuelt, kan alle anbefalinger være lige gode.

Måske skal teksterne hentes automatisk, og så er det jo ikke umiddelbart muligt at skrive nye tekster - ellers må det klart være den bedste løsning, da den jo også tager forbehold for eventueller ændringer hos Google.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle 3.

Det er en forhandler som ønsker at linke til vores anmeldelser og de bliver hentet automatisk via et feed, hvorfor det ikke er muligt at skrive unik tekst.

Hvis man deler noget via Facebook, så er det meta-beskrivelsen, der bliver brugt. Så mit eget bud vil være 150-160 tegn. Men jeg ved det som sagt ikke.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Det er fint nok, at du anbefaler, Peter, men hvad har du at have din anbefaling i.

Tests.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1982:

Hans Stokholm Kjer:

Det er fint nok, at du anbefaler, Peter, men hvad har du at have din anbefaling i.

Tests.

Det er udmærket. Det var heller ikke for at stille dig i miskredit på nogen måde. Dit buskab ville have været stærkere, hvis du havde skrevet:

"Mine tests viser, at...."

Og endnu stærkere, hvis du fremlagde dokumentation for disse tests - men det kan jeg godt forstå, at du formentlig ikke gør - de er jo formentlig dine egne forretningshemmeligheder.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få forhandleren til at sætte et Meta Robots tag på med "noindex, follow" hvilket i teorien burde få Google til at følge eventuelle links men samtidig ikke indexere deres kopi. Desuden kunne forhandleren givetvis bruge "Canonical" tagget til at fortælle Google at din version er den oprindelige.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aftalt med dem, at de får de første 150 anslag af hver anmeldelse, leveret i et feed. Der er tale om en velbesøgt hjemmeside, så vi tager chancen Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Jeg har aftalt med dem, at de får de første 150 anslag af hver anmeldelse, leveret i et feed. Der er tale om en velbesøgt hjemmeside, så vi tager chancen Smile

Det kan du gøre med sindsro. 150 anslag ud af så lang en tekst er absolut intet problem. Og da SLET ikke, når der linkes til jeres URL.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)