Kan man som ung iværksætter søge fonde som yder økonomisk støtte til iværksætteri? Og hvilken beløbsstørrelse vil være fornuftig at søge om? Samtidig vil jeg også gerne høre om jeres erfaringer med den her "legat hjælp" man kan købe sig til. Altså hvor der er nogen der finder relevante legater og samtidig søger dem for en? Kan det svare sig? Mvh. Søren |
Hej Søren
Jeg er professionel fundraiser - faktisk så professionel, så jeg har skrevet en bog om det. :-)
Du kan formentlig ikke få tilskud, blot fordi du vil starte en virksomhed, men måske kan din kommende virksomhed baseres på et projekt, som du kan søge fonde til. Derfor er det faktisk nødvendigt at vide, hvad du har tænkt dig at give dig i kast med, før man kan give et fyldestgørende svar.
Min erfaring med "indtast-dine-fakta-og-vi-skal-fortælle-dig-hvilke-legater-du-kan-søge"-virksomheder er desværre nedslående.
Du er meget velkommen til - i al fortrolighed - at maile mig 4-5 linier om dine planer. Så vil kan jeg give dig en tilbagemelding på dine muligheder - og evt. et tilbud på at genneføre fundraisingen for dig.
mvh Hans