Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen printer - patroner + papir på firmaregning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har min egen private printer som jeg har haft i et års tid eller lignende

spørgsmålet er om jeg kan trække forbruget af blækpatroner og papir fra i firmaregnskabet, nu hvor det bruges til fakturaer og udskrivning af bilag osv.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52

Ja det kan du, idet omfang du kan seriøst sandsynliggøre det har med firmaet at gøre - så skal det trækkes fra absolut. Jeg er ikke rigtigt klar på (heller ikke lige på detSmile) om du skal sende en faktura fra privat til firma for det, men det er givet en mulighed, når du ejer printeren privat. En anden mulighed er at anskaffe printeren (evt den du har ved at sælge den til firmaet) inde i firmaet, og så fradrage omkostninger med den % del er er firma (mod privat)

Håber du får svar fra mere proff personer end mi 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 23:57

Det kan du sagtens. Er firmaet privat? Fordi så er der jo slet intet problem i det. Man kan godt gå i bagateller, men jeg tror ikke at der er nogen der vil komme og tjekke hvor meget blæk du har brugt på firma og hvor meget du har brugt privat... men jeg vil da gerne høre historier hvis der findes sådanne eksempler Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 00:28

Bare sørg for at købe blækpatronerne ind i firmaets navn, og hav dokumentation på at printeren hovedsagligt bruges til virksomheden, så er der ikke nogle problemer der, og det kan både trækkes fra og indgå i momsregnskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Hej.

Du kunne jo sælge printeren ind i firmaet til en realistisk værdi, og trække salgsprisen ud skattefrit.

Du har skattemæssig fradrag, men ikke momsmæssigt.

MvH

Peter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:09
Tak for svarene :) Tror vel bare det er lettest at sælge printeren ind i firmaet

Peter - Lige for at spørge dumt: Jeg har vel stadig momsfradrag på nye patroner når printeren er solgt ind i firmaet?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Hej Daniel.

Yes det har du.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)