Hej Alle sammen:) Jeg har lige nogle spørgsmål ang. Bogføring og Skat som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg skal have et bogføringsprogram og gerne gratis, hvilket et vil I foreslå? Jeg har kigget lidt på start-base og har prøvet at hente det program der ligger som nr. 1. Men jeg kan ikke få det til at virke, computeren skriver at der er en fejl i den hentede fil når jeg prøver at installere den. Hvordan gør jeg ang. Kvittering på det jeg laver? Jeg er ansigtsmaler, men ved ikke lige hvordan man gør det? Kan jeg lave en dagsdato pr. dag jeg arbejder? Så jeg ikke skal lave en til hvert barn? Nu når jeg ikke er moms registreret. Hvad gør jeg så med min kørsel, da jeg bruger vores private bil til at køre i? Når jeg skal indberette mit overskud/underskud på min udvidede selvangivelse, er det noget jeg skal give Skat besked på, altså skal jeg tilmeldes nogen steder? Eller kan jeg selv gøre det i min skattemappe? Hvornår skal jeg indberette mit over/underskud? Som jeg har forstået det er det inden den 1/7-12. Mvh. Heidi |
Du skriver du ikke er moms reg. Så er du vel ikke CVR og har vel ikke udvidet selvangivelse?
Winfinans er det bogføringsprogram med ganske mange muligheder inden du skal betale
Du skal givet lave regning på hvert job der viser til hvem og hvad du får - uden moms hvis du ikke omsøtter 50.000 og skal registreres og indberette moms
Bilen tør jeg ikke svare på hvis du ikke har et firma, men der er givet fradrag i en eller anden form for de udgifter som kan henvises til din "firma" indtægt
Hvis du har registret CVR får du automatisk udvidet selvangivelse som udfyldes på skat.dk - men jeg synes det er ret uklart om du er registreret som selskab/CVR - elllers er fristen ok som jeg lige husker det - men check
Jeg tror du først og fremmest må fortæller, om du vil/er registreret som CVR eller vil køre som privat person inden du får ordentligt svar
vh