Lidt information om mig selv hvis det kunne være til fordel for dig som læser dette. Jeg hedder Jesper Holst er og er 19 år gammel og bor i Vejle. Jeg er ved at uddanne mig som Datatekniker (Hvis nogen søger en elev, så er jeg den rette!) og har deltidsjob i en café.
Nok om mig!
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at starte som selvstændig. Det har været en drøm i mange år nu. Jeg har været i gang med at uddanne mig som tømrer, men på grund af mangel på lærepladser opgav jeg den idé. Når jeg ser tilbage på det, var det mest drømmen om at drive et firma der trak mig. Nu har jeg så endelig fundet min drømme uddannelse. Det er inden for IT-branchen. Jeg mener helt bestemt jeg er rigtigt god til det jeg laver, jeg er lærenem og prøver at få så meget viden som muligt. Men selvom jeg er under uddannelse, har jeg stadig lyst til at prøve kræfter af med at drive egen virksomhed. Som det ser ud nu, har jeg ikke råd til at køre det på fuld tid, så derfor har jeg besluttet mig for at prøve kræfter af med det, på deltid. Selve idéen er at oprette en virksomhed, som reperarer mobil telefon skærme.(Knapper og andet kommer senere) Idéen er jo slet ikke ny, og jeg kan se at der også er konkurrenter på markedet. Min idé er at gøre det igennem mit eget netværk(Familie, venner og kollegaer). Hvis det kommer til at gå som jeg håber, vil jeg prøve at udvide til resten af Vejle. Og selvfølgelig hvis det kommer til at fungere optimalt, vil jeg lave det landsdækkende.
Jeg har overvejet at få lavet et par tusinde visitkort(de koster jo ingenting i dag) og bruge dem som reklame. Udover det har jeg også overvejet at bruge Facebook. Jeg ved ikke med en hjemmeside endnu, da det jo er lokalt til at starte med. Og jeg ved jo godt det ikke er der man skaffer kunder i opstartsfasen.
Nu er mit spørgsmål så til jer:
Hvordan skal jeg starte det her op? Hvor finder jeg de bedste leverandører?(Pris og kvalitet) Skal jeg registreres nogle steder? Hvordan markedsfører jeg mig selv bedst? Skal jeg have en hjemmeside?
Hvis i havde en "step-to-step" guide, eller har et par guldkorn, er jeg villig til at finde støvsugeren frem og suge til mig!
Jeg takker mange gange på forhånd, og håber at få en hjælpende hånd!