Der er ingen tvivl om at Magento også er et stærkt e-commerce system - se fx dette sammenligning http://www.blog.joelx.com/shopping-cart-comparison-magento-bigcommerce-shopify-zencart/4560/ Læg mærke til den sidste kommentar til indlægget - det er faktisk også mit eget (umiddelbare) indtryk af Magento (som jeg i parantes bemærket aldrig har kørt andet end trial editions af) og hvor Shopify er ekstremt fleksibelt mht, designsiden. |
Søger en E-handelsløsning for nybegyndere
Hej Povl. Hvilke netbutikker benytter jeres løsning i dag? I har kun en enkelt lille butik stående på jeres referenceliste. Mvh Troels. |
Hej Morten. I forbindelse med valget af shopløsning, så er der en masse spørgsmål, som du bør stille dig selv for at forsøge at afdække dit reelle behov - det sker løbende undervejs i processen, men lidt indledende tankearbejde er altid en god ting. Du kan stille dig selv spørgsmål som:
Når du har tænkt lidt over disse spørgsmål, så er du klar til at gå i krig med valget af shopløsning - eller rettere valget af shopløsning og det endnu vigtigere valg af leverandør af shopløsning. For mens en god shopløsning i hænderne på en dårlig samarbejdspartner sandsynligvis ender som en katastrofe for dig, så kan de fleste e-handelsplatforme (og jo - der er naturligvis undertagelser som eksempelvis OsCommerce) ende med at blive rigtig gode i hænderne på kompetente folk. Man kan måske nok argumentere for, at Magento rent teknisk og funktionsmæssigt er eksempelvis DanDomain og Shopify.com overlegne. Men skulle jeg en dag selv starte en webshop, så ville Ole Thorup/Themebox eller en standard shopløsning fra DanDomain (tilpasset af http://www.cygnet.dk/) være blandt mine favoritter. Valget af Magento samarbejdspartner er en jungle. Der findes dygtige Magento leverandører her på Amino, men tjek referencer (snak med referencerne!) og skim de første 10 sider på Google, inden du vælger. Mvh Troels. |
Hej Troels. Jeg skal lige fortælle at jeg er forhandler for det firma der hedder gominisite. Webshopmodul er integreret i vores CMS så man kan lave det både med og uden Gateway til PBS. Vi bruger ikke andre open source programmer, men har designet vores eget. Udvalgte referencer er : www.livarosa.dk www.instores.dk Hilsen Povl |
Troels, Kanont input. Det er nemlig lidt af en jungle. Tak for det. Jeg tror jeg hælder mest til Shopify i øjeblikket da det virker så simpelt, men vil helt sikkert snuse til Magento for at danne min egen mening. Morten |