Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nike vil ikke...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.

Jeg overvejer lidt at købe og videresælge nike + running kit til ipod. Men da jeg kontaktede nike fortalte de at de ikke sælger nike + til videresalg. Dette undrer mig lidt eftersom at jeg har fundet mange steder på ebay hvor de er sat til salg, af folk som fortæller at de har købt dem af en autoriseret distributør. Det var det som nike fortalte at de ikke havde nogle af til nike +.. Men ligemeget

Mit spørgsmål går ud på om der er noget galt i at jeg køber dem igennem distributør på ebay, og begynder at forhandle dem, selvom at nike har sagt de ikke sælger nike + serien til forhandlere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hejsa,

Det kan jo være kopi vare på ebay, selvom den flinke sælger skriver at det er ægte...

Jeg aner ikke rigtig noget om det, men ville bare lige lufte tanken om kopi vare for dig, det er altså noget man skal holde sig fra...

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:22
Hejsa

Hmmm, lad os vende den lidt rundt. Du har en vare som du sælger til nogen firmaer som de skal Forhandle/Distribuere,

Så finder du ud af at nogen sælgere dine vare uden at du har givet "Skriftligt" lov til det......

Hvis det var mig, Ville jeg blive Pisse sur, Så tror nu lidt det er et morale spørgsmål.

Når du har fået Nej fra et sted, skal man så bare pisse på det, og købe samme vare af en anden for at sælge det.........

What to do??????

Nej ville jeg sige.

Men det er jo bare min mening,

mvh

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:30
Som både "Lojmann" og "Advice Company Aps" skriver, så kan du risikere at træde mange over tæerne hvis du forsøger dig som forhandler af Nike-produkter uden deres tilladelse! Nike er formentlig rimeligt opmærksomme på hvorledes deres produkter bliver distribueret, især uden for USA, og har sikkert en hær af advokater ansat til at beskytte deres forretning! 

De Ebay-sælgere du nævner har måske købt deres produkter i et outlet i staterne, hvor produkterne er betydeligt billigere end i Danmark. Hertil kommer at du ved indførelse, såfremt sælgeren er amerikansk, af produkterne står overfor evt. at skulle svare både told, moms osv.!

Slutteligt kan det være svært at gennemskue hvorvidt de produkter man køber via Ebay er originale. Der er et kæmpe marked for kopi-produkter, og disse bliver efterhånden fremstillet så professionelt, at det på billeder kan være svært at se forskel. Du risikere dermed at komme i knibe hvis du importerer disse produkter og videresælger dem til slutbrugere, hvis produkterne du sælger viser sig at være falske! Så er det ikke kun Nike som bliver sure..!

Derfor kan det være særdeles svært at gå uden om producenten, på lovlig vis, hvis denne ikke ønsker yderligere distributører!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)