Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din største udfordring som iværksætter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor laver du hvad du gør cecilie?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:51

Fordi jeg brænder for det ? :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:11

Ved du hvad, jeg tænkte at grunden til du spurgte om det du nu gjorde, var for at være lidt smart. Det tror jeg ikke, nu hvor jeg lige fik set du havde spurgt en efter det samme. ;-)

Så nu vil jeg svare, sådan oprigtigt...

Hvor skal man egentlig starte, for det med at være selvstændig, går helt tilbage til da jeg nok kunne gå og tale. Det er sådan at min far altid har haft hjemmekontror, og været en ulidelig dygtig sælger. Alt det han smed ud, tog jeg (papirere, osv) og så kunne jeg sidde i timevis og lege at jeg havde et stort firma, og ofte rendte jeg over til min nabo, legede med hende, men beholdte alle de gode papiere selv.
Vi lokkede engang også et kæmpestort kasseapperat fra en købmand der gik konkurs, og brugte flere timer på at slæbe det hjem. Jeg har altid solgt mit legetøj på loppemarkeder, også selvom det var det flotteste og dyreste jeg havde, så længe jeg kunne få en god pris. Det har altid været en stor del af mig, og nok nærmest helt naturligt, at det her er og bliver min vej frem. Tal, markedsføring, kundekontakten alle de ting, elsker jeg.
Jeg ville engang udfordre mig selv, og blev telefonsælger for Jyllandsposten, på en måned var jeg topsælger, og blev der til de gik konkurs. Så fik jeg arbejde som konsulent for L'oreal, hvor jeg egentlig bare skulle opdatere deres produkter, uden nogen form for kundekontakt. Men det blev der også hurtigt lavet om på, for det er som om at jeg fungere som en magnet for kunder.
Det er klart man får mod på ting, hvis man har en fornemmelse for at man er god. Men det med at være selvstændig, ligger så dybt i mig, og jeg tror aldrig at jeg opgiver håbet om at blive det.

Og det er lidt sjovt, for det er først en månedstid siden, hvor jeg fortalte et familie medlem om min idé, at det slog mig, at jeg rent faktisk har været købmand hele mit liv. Så i stedet for at snakke om idéen, så sad vi og snakkede om alle de ting som forbandt mig med den jeg er idag.

At være selvstændig, handler for mange kun om at tjene penge. Jeg vil også tjene penge, og være uafhængig, men jeg vil kun være uafhænig på den baggrund at jeg kan stå inde for det jeg laver, og trives i min hverdag. Og det kan jeg kun ved at være selvstændig. ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Hej Cecilie

Det lyder som en rigtig sund tilgang til dit arbejde. Er sikker på med knofedt og den rigtige indstilling skal du nok få STOR succes.

Husk forresten ordsproget.

Work smart not hard....

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)