Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg lavet en god NDA jeg kan bruge i England.?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Det er mit først indlæg.

Jeg skal til England og fremlægge en ide hos et sort firma der har kontorer verden over. Jeg har derfor betalt en advokat 2500 for at lave en NDA som jeg skal sende afsted. Den har jeg  fået i dag, men der står at hvis de overtræder aftalen så skal de betale bod på 20.000 Euros. og at det er efter gældende dansk lov.

Jeg har ikke ret mange penge og derfor var de 2500 hårde at få fat i. Nu er jeg bange for at jeg står med en NDA der ikke er noget værd. Det er jo en god forretning for det forlag hvis de kan tjene miilioner på det jeg har lavet at betale 20.000 euro.

Er der nogen derude der kan hjælpe mig. Jeg skal snart afsted til London med ideen i tasken.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 18:30

Hvis ikke der er angivet en konventionalbod i kontrakten, da har det ikke konsekvenser for virksomheden/selskabet at misligholde aftalen, og formålet med kontrakten er i denne henseende nyttesløs.

Derfor kan jeg bestemt kun anbefale at have denne bod med - og 25.000 Euro er i øvrigt meget beskedent. Disse plejer typisk at ligge meget højere 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Hej Igen .

Jeg mente en NDA jeg kan bruge generelt i udlandet, den skal også gælde andre steder end i England.

Hej igen.

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 18:38

Spørg ham du har betalt allerede om han ikke kan lave en mere ud fra den du alleredeh ar betalt for. Han har sikkert en masse han lige "genbruger".

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 22:56

Hvorfor kan den i forvejen konciperede kontrakt ikke anvendes i andre lande?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 00:08

Hmm... Set i bakspejlet ville jeg nok have brugt en engelsk advokat, der har forstand på engelsk lov, såfremt aftalen indgås med det engelske selskab. NDA'en skal selvfølgelig om fatte moderselskabet, men også alle eventuelle datterselskaber, søsterselskaber, holdingselskaber, etc.

Er idéen blot en idé, eller har du noget "leverage" med i tasken, fx kontakter, blueprint, viden, noget som er vitalt for idéens gennemførelse?

Jeg har selv siddet på den anden side af bordet og altid afvist NDA'er, så det er flot, at de er gået med til det. De EUR 20K skal jo ses i forhold til dine egne muligheder for at realisere idéen. Mit råd til dig er, lad være med at prøve at sælge en idé, men gør så meget som muligt for at realisere en prototype selv. Hvis det er en rigtig god idé, så kan du også sælge produktet til kommende kunder allerede nu. Sådanne købsaftaler guld værd, når du derefter går til en investor eller anden partner.

Dbh. Aleksander

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05

Hej Aleksander og jer andre der har svaret.

Jeg bliver mere og mere bekymret over det.
Det jeg har lavet er en ide  der er opstået ud fra eget behov og jeg har arbejdet med at skrive, researche og laver sketcher og optegnelser siden juli sidste år. Lige nu sidder jeg og laver prototyper af programmet ( til alle mobil teknologier) samt diagrammer og beskrivelser. Jeg er uddannet datamatiker med systemudvikling som speciale, en design eksamen og 1,5 år på sygeplejeskolen og egen erfaring, som er min baggrund for at lave programmet.

Jeg har forsøgt at finde nogen der kunne hjælpe mig herhjemme men alle henvendelser til vækst centre m.m. er ikke rigtig noget værd. De siger jeg selv skal finde pengene og det er ikke muligt for mig.

Så jeg har henvendt mig til bog forlag der udgiver medicinske bøger og tidskrifter og der er et forlag der har kontorer i hele verden der meget gerne vil høre om det jeg har lavet og det er det jeg skal vise dem i næste mdr i London.

Der er flere læger der har set det jeg har lavet og de er ved at skrive anbefalinger af mit program og  de synes det kan bruges til andre sygdomme end det jeg oprindelig har tiltænkt til. De ville give programmet til deres patienter med det samme hvis det fandtes på markedet,:-(

Jeg kender ikke nogen inden for forretningsverdenen så jeg er meget på bar bund og jeg er klar over at jeg skal være forsigtig men det er ikke let når jeg famler mig frem.

Jeg sidder helt alene med det hele, så det er lidt overvældende.

Jeg har ikke penge til at hyre en engelsk advokat. Forlaget har hovedsæde i New York med afdeling i London og det er der jeg skal møde 2 chefer.

Det lyder spændende med købsaftaler men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre end det jeg allerede har gjort.

Når jeg ikke kan finde nogen herhjemme og jeg ikke kender nogen der kan hjælpe mig med det, så ser jeg ikke andre muligheder end at finde udenlandske forlag der vil lave det.

jeg ved ikke om den NDA jeg har fået kan bruges i England, men jeg blev lidt bekymret da advokat skrev det er efter gældende dansk lov.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05

Hej Aleksander og jer andre der har svaret.

Jeg bliver mere og mere bekymret over det.
Det jeg har lavet er en ide  der er opstået ud fra eget behov og jeg har arbejdet med at skrive, researche og laver sketcher og optegnelser siden juli sidste år. Lige nu sidder jeg og laver prototyper af programmet ( til alle mobil teknologier) samt diagrammer og beskrivelser. Jeg er uddannet datamatiker med systemudvikling som speciale, en design eksamen og 1,5 år på sygeplejeskolen og egen erfaring, som er min baggrund for at lave programmet.

Jeg har forsøgt at finde nogen der kunne hjælpe mig herhjemme men alle henvendelser til vækst centre m.m. er ikke rigtig noget værd. De siger jeg selv skal finde pengene og det er ikke muligt for mig.

Så jeg har henvendt mig til bog forlag der udgiver medicinske bøger og tidskrifter og der er et forlag der har kontorer i hele verden der meget gerne vil høre om det jeg har lavet og det er det jeg skal vise dem i næste mdr i London.

Der er flere læger der har set det jeg har lavet og de er ved at skrive anbefalinger af mit program og  de synes det kan bruges til andre sygdomme end det jeg oprindelig har tiltænkt til. De ville give programmet til deres patienter med det samme hvis det fandtes på markedet,:-(

Jeg kender ikke nogen inden for forretningsverdenen så jeg er meget på bar bund og jeg er klar over at jeg skal være forsigtig men det er ikke let når jeg famler mig frem.

Jeg sidder helt alene med det hele, så det er lidt overvældende.

Jeg har ikke penge til at hyre en engelsk advokat. Forlaget har hovedsæde i New York med afdeling i London og det er der jeg skal møde 2 chefer.

Det lyder spændende med købsaftaler men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre end det jeg allerede har gjort.

Når jeg ikke kan finde nogen herhjemme og jeg ikke kender nogen der kan hjælpe mig med det, så ser jeg ikke andre muligheder end at finde udenlandske forlag der vil lave det.

jeg ved ikke om den NDA jeg har fået kan bruges i England, men jeg blev lidt bekymret da advokat skrev det er efter gældende dansk lov.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:30

Hej Nina

Jeg tror, at jeg har en idé om hvad din forretningsidé er, og hvis jeg har ret, så er den en rigtig god idé. Jeg ved dog ikke om den er unik, men det behøver ikke at være vigtigt.

Jeg ville udskyde det møde med det amerikanske forlag indtil alt papirarbejdet er 100% på plads. Med det mener jeg fx. en rigtig god forretningsplan, samt diverse dokumenter, herunder NDA. Forretningsplanen er vigtig, da den først og fremmest skal tage højde for din rolle i forretningen. Vil du blot sælge idéen, vil  du sælge idéen og have royalties, vil du skabe og drive forretningen selv eller noget helt andet. Hvert scenarie dikterer sin egen strategi, budget og handlingsplan (iscenesættelse) for at maksimere dit udbytte.

Jeg kan godt forstå, at når midlerne er små, så føler man sig indskrænket på muligheder. Først og fremmest skal du dog lægge hovedet på blokken og vurdere hvor meget du tror på din idé og hvor meget du vil ofre på at realisere den. Det er kedeligt, men hvis du brænder for det, så skal du som minimum rejse nogle penge til at få dine dokumenter på plads, samt advokatbistand. Du skal i banken og låne penge eller rejse beløb hos Friends & Family til dette.

Mht. andre muligheder, så kunne du også tage fat i en mobil app-udvikler (dog ikke en tilfældig) og indgå et partner- og medejerskab. På den måde kan du lave en prototype, som du kan sende på markedet - det kræver, at udvikleren har tilladelse til at søsætte app i Apple AppStore, Android, Windows, etc.

Får du gjort det sidste kan du godt regne med, at dine muligheder for at afsætte idéen til trejdemand ti-dobles, herunder din givenst.

Mht. NDA, så er det sjovere at sagsøge et amerikansk firma efter amerikansk lov, så det burde din NDA afspejle. Det er dog noget du skal snakke med en (god) international advokat om - men det koster også startpenge.

Sidst og ikke mindst, så find en partner. Deltag i alle de netværksarrangementer du kan komme i nærheden af. Tal med mennesker, stil en masse spørgsmål, research på deres CV'er og lav en shortlist over emner, som du evt. kan teame op med. Ud fra din profil tror jeg ikke, at du alene kan køre den helt til målstregen, men det er en helt overfladisk betragtning.

Dbh. Aleksander

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)