Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spyware, virus? HJÆLP!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle.

Har fået noget ondsindet halløj på computeren. Ved ikke helt hvordan det skete, men pludselig popper det op med spywareadvarsler og jeg ved ikke hvad.

Min startside i internet Explorer (www.Younginc.dk) er pludeslig ændret til http://asafetylist.com/ - Jeg kan ikke gå ind på www.younginc.dk overhovedet, jeg havner hver gang på asafetylist.com.

Har I nogle ideer om hvad der går galt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:35
Det kan være 100-vis af små programmer der gør det...

Gå ind på Spywarefris forum, de kan hjælpe dig af med.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:44
Jeg opfordrer til at starte op i Safe Mode med netværk - gå ind på http://www.safer-networking.org/en/index.html og hent SpyBot Search & Destroy. Kør programmet og lad programmet løse de problemer, som det finder. Kør en komplet virusscan med en komplet opdateret virusscanner og lad programmet klar de problemer, som findes.

Med lidt held er problemet nu løst. Ellers er det på det store detektivarbejde: Find ud af, hvad virussen hedder (hvis et af programmerne fortæller dig det) og søg på google efter den. Der finde specifikke programmer til at fjerne særlige vira - men hør lige os andre herinde, før du kører et tilfældigt program, som lovet at fjerne virus for dig. Der er nemlig lige så mange malware-programmer, som lover det samme, men som faktisk selv installerer nye vira.

Hvis det så ikke virker, så overvej følgende:

1. Betal dig fra at få fjernet virussen
2. Ominstaller Windows.

Når alt er OK igen - så anbefaler jeg dig at skodde IE og skifte til eks. FireFox. Mange vira kommer igennem IE fordi ActiveX er meget usikkert på enkelte punkter. Firefox understøtter uniddelbart ikke ActiveX.

Held og lykke!

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:48
Det kan være en god ide at køre programmer som ad-aware spybot spysweeper etc. men det er desværre bare ikke altid nok selvom det kan se sådan ud.

Jeg vil, ligesom Dimitri anbefaler, gå ind på www.spywarefri.dk og få hjælp i deres forum, de kan hjælpe dig igennem en procedure hvor de spotter de forskellige ting og hjælper med at fjerne det. Når det er gjort skulle du gerne have en dejlig ren computer, og så er det du kan benytte deres lille samling af små programmer der både beskytter og renser.

For det kan bestemt være en god ide at køre spybot i ny og næ, men når en computer er hårdt ramt er det som regel aldrig nok.
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:50
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:37
Du kan gratis have windows defender kørende i baggrunden hvis din windows er lovlig, den fungerer godt.

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:43
Og når så PC''en er renset og frisk igen, så husk på årsagen til at du fik virus/spyware i første omgang! Sandsynligvis har du ikke et ordentlig antivirus program installeret, og måske har du været lige lovlig frisk til at acceptere forskellige ting du er blevet spurgt om

For nogle dage siden blev antivirus programmer debatteret - find lidt inspiration i den tråd til hvilket antivirus program der er værd at investere i.

mvh Carsten
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:43
Tak for svarene.

Får super god vejledning på spywarefri.dk, så jeg håber på problemet løser sig.

Tak.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)