Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering tilk det offentlige

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har solgt lidt til det offentlige, men jeg har ikke faktureret endnu. Det skal jo foregå elektronisk nu om dage - OIOXML og den slags, og der er jeg blank. Hvordan kan jeg billigst og nemmest få lavet mine fakturaer? Det er vigtigt at det ikke involverer nogen store opstartsomkostninger og månedlige abonnementer, da det som sagt bare er en lille smule jeg har solgt, og jeg muligvis ikke kommer til at sælge mere den vej.

Jeg kører med SummaSumarum.

Venligst

Leif

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Du sender din faktura til et såkaldt læs ind bureau. Du kan bare lave en google på det.
Tror nok at de har retningslinjer på deres respektive hjemmesider.
Og bonus detaljen; det er gratis hvis man ligger under en eller anden omsætningsgrænse. Hvis man ikke gør det er det vist temmeligt billigt alligevel (men det er ikke lige sikkert at jeg vil hænges op på det).

Peder

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Leif,

Prøv at se denne gratis læs-mig-ind-service; http://www.laesind.dk/sw9870.asp


Der er her et par firmaer, som du kan gøre dette gennem: www.jwn.dk og www.datascanning.dk
;-)

// Jesper Skov

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

// Jesper Skov

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ganske nemt:

Din faktura skal indeholde nogle få ting, som er specielle for en elektronisk faktura. I adressat-linien skal ud over modtager også stå virksomhedens EAN-nummer (EAN-NUMMER 5798000792487, eksempelvis).

Der skal være et navn på modtageren samt eventuelt referencenummer. Derudover skal din faktura bare overholde standard-fakturaregler.

Du kan så gemme din faktura som PDF og sende den til faktura@jwn.dk med dit telefonnummer i emnelinien på mailen.

Du kan naturligvis også printe den og sende den med posten.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du omsætter for mindre end 10mio. om året er det gratis at fakturere det offentligt. Du kan f.eks. sende det ind til JWN data. I praksis betyder det at du blot skal printe fakturaen og sende den ind til et Læs-Ind bureau (søg evt. efter flere på google under "læs-ind bureau"). Husk at fakturaen skal udstyres med et EAN-lokationsnr. Det er et slags cpr-nummer alle offentlige virksomheder har. Det skal du påføre for at Læs-Ind bureauet kan sende din faktura videre til den rigtige offentlige institution.,

 

Håber det var hjælp nok

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)